بخشی از ساختمان های ناایمن تهران دولتی است | چرا تصادف در ایران در حال افزایش است؟

بخشی از ساختمان های ناایمن تهران دولتی است | چرا تصادف در ایران در حال افزایش است؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغ کتاب در صورت حریق مانند انبار باروت عمل خواهد کرد. این فضا از لحاظ HSE و ایمنی در برابر حریق وضعیت خوبی ندارد و از شهرداری می خواهیم نه فردا بلکه امروز نسبت به برطرف مشکل اقدام کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارشی که از ناایمنی ساختمان‌ها در شهر و ساختمان‌های شهرداری تهران منتشر شد، گفت: متأسفانه برخی از ساختمان‌های ناایمن مربوط به ساختمان‌های دولتی و وابسته به دولت هستند و هیچ توجیهی ندارد که ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی و حتی خود شهرداری برای رقم کمی دچار مشکل و ناایمن باشند.

پیرهادی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در کشور و تهران، یادآور شد: چرا باید این اتفاقات بیفتد؛ بر اساس گزارشات آمار تلفات جهانی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته اما جای سوال دارد که چرا آمار تصادفات در کشور ما روند افزایشی دارد؟

او افزود: پلیس راهور باید گزارشی ارائه کند و دلایل این موضوع رو تشریح و سازمان حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز باید موضوع را پیگیری کنند. در بودجه سال آینده هم برای ارتقاء ایمنی ساختمان ها و هم برای کاهش تصادفات باید پیگیری‌های لازم را انجام داد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت ها بیشترین حوادث را تجربه می کنند، یادآور شد: حتی کسانی که تخلف نمی کنند نیز در خطر هستند و حرکت خلاف جهت موتورسواران باعث حوادث می شود که باید از آن جلوگیری شود. ما شنیدیم که پلیس ساماندهی موتورسیکلت ها را آغاز خواهد کرد اما هنوز چیزی ندیده‌ایم.