با نزدیک شدن اورانوس به زمین چشم انداز شگفت انگیزی از این سیاره ثبت خواهد شد

با نزدیک شدن اورانوس به زمین چشم انداز شگفت انگیزی از این سیاره ثبت خواهد شد

طی هفته های آینده سیاره اورانوس به نزدیک‌ترین فاصله از خود به زمین می‌رسد و به همین ترتیب می‌توان شاهد تصاویر شگفت انگیزی از این سیاره بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اورانوس در تاریخ ۱۳ نوامبر در فاصله ۲.۷۸ میلیارد کیلومتری از زمین می‌رسد و بدین ترتیب می‌توان آن را به […]

طی هفته های آینده سیاره اورانوس به نزدیک‌ترین فاصله از خود به زمین می‌رسد و به همین ترتیب می‌توان شاهد تصاویر شگفت انگیزی از این سیاره بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اورانوس در تاریخ ۱۳ نوامبر در فاصله ۲.۷۸ میلیارد کیلومتری از زمین می‌رسد و بدین ترتیب می‌توان آن را به شکل بهتری مشاهده کرد. اورانوس بسیار عریضتر از زمین بوده و امکان مشاهده آن حتی با دوربین دوچشمی نیز وجود دارد. در این فاصله حتی تلسکوپ‌های بزرگتر می‌توانند به رصدهای دقیقی از این سیاره بپردازند.

پیش از این و در حدود میلیاردها سال قبل این سیاره بدون توده‌های گاز و غبار بوده و چشم انداز آن از زمین بسیار تماشایی‌تر بوده است. ۴.۵ میلیارد سال پیش تاکنون توده‌های گاز و غبار به صورت متراکم در مجموعه چرخان اطراف این سیاره شکل گرفتند و اکنون نیز اورانوس به شکل موقعیت فعلی دیده می‌شود.

طبق شبیه سازی‌های انجام گرفته نپتون و اورانوس پیش از این در فاصله نزدیک‌تری نسبت به خورشید قرار داشتند. اما به مرور و با گذشت زمان موقعیت آنها تغییر کرده و اکنون در فاصله بیشتری از خورشید قرار دارد. دانشمندان احتمال می‌دهند غول‌های یخی بیشتری علاوه بر نپتون و اورانوس وجود دارند و در طول زمان منظومه شمسی را ترک کرده و در لبه آن مخفی شده‌اند. اورانوس به دلیل برخورد با سیاره غول پیکر دچار انحراف محوری شدید شده و این انحراف امروزه نیز قابل مشاهده است.