با رفع مشکل فالکون ۹ پرتاب‌های اسپیس ایکس مجدداً آغاز شد

با رفع مشکل فالکون ۹ پرتاب‌های اسپیس ایکس مجدداً آغاز شد

در حالی که پرتاب راکت فالکون ۹ حدود دو هفته پیش با مشکلات فنی همراه شد، اکنون این شرکت اعلام کرد مشکلات مربوط به این راکت پرکاربرد برطرف شده و مجدداً توانسته در اولین ماموریت خود ماهواره‌های استارلینک را به مدار ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب راکت فالکون ۹ […]

در حالی که پرتاب راکت فالکون ۹ حدود دو هفته پیش با مشکلات فنی همراه شد، اکنون این شرکت اعلام کرد مشکلات مربوط به این راکت پرکاربرد برطرف شده و مجدداً توانسته در اولین ماموریت خود ماهواره‌های استارلینک را به مدار ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب راکت فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس حدود دو هفته پیش با مشکل مواجه شد و این راکت نتوانست ماموریت خود را با موفقیت به پایان برساند. اما اکنون طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس این راکت مجدداً پرتاب خود را از مرکز فضایی کندی آغاز کرد و حدود یک ساعت پس از پرتاب نیز توانست ۲۳ ماهواره استارلینک را به صورت موفق در مدار قرار دهد. همچنین بخش اول راکت توانست با موفقیت روی سکو فرود بیاید.

این نخستین پرتاب راکت فالکون 9 پس از بروز مشکل در ماموریت قبلی بوده است. طبق اعلام اسپیس ایکس نشت اکسیژن مایع در قسمت بالایی راکت از احتراق دوم موتور جلوگیری کرده بود. این موضوع باعث شد تا ماهواره‌ها نتوانند در مدار مدنظر خود قرار بگیرند و سپس در مداری پایین‌تر دچار سرگردانی شدند.

این شرکت سه روز پیش مشکل اصلی و منشا نشت هیدروژن را ردیابی و آن را برطرف کرده بود. به گفته اسپیس ایکس فشار ایجاد شده در اثر ارتعاشات موتور باعث ایجاد ترک در حسگر فشار شده بود. در حال حاضر این قطعه به طور کامل از راکت حذف شده و با این اقدام یک راهکار کوتاه مدت برای رفع مشکل در نظر گرفته شد