بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات آمریکا اعلام آمادگی کرد! + جزئیات

بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات آمریکا اعلام آمادگی کرد! + جزئیات

جورج بایدن به فشار برخی از هم حزبی‌های خود واکنش نشان داد و گفت در صورتی که پزشکان بگویند مشکل سلامتی دارم برای ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری تجدید نظر می‌کنم.

به گزارش همشهری آنلاین بعد از آنکه فشار دموکرات‌ها مبنی بر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شدت گرفت؛ رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار واکنش نشان داد و گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر می‌کنم».

بایدن به شبکه آمریکایی BET گفت: «زمانی که کاندید شدم، انتظار نداشتم اختلافات به این حد برسد، اکنون باید برای غلبه بر این چند دستگی‌ها عمیق در کشور به مسیر خود ادامه دهم». او سن بالای خود را یک مزیت عنوان کرد و گفت که این نشان دهنده تجربه و «حکمت» او است.

او افزود: «کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و برای همین از اینکه از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، تردید دارد و علی‌رغم مخالفت‌ها برای ادامه کمپین انتخاباتی مصمم است.»

بایدن پیش نیز مطرح کرده بود: « «اگر خداوند متعال پایین بیاید و بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم، اما خدا پایین نیامده است!»؛ اما موضع جدید او مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند، شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.»

پس از آنکه بایدن عملکرد ضعیفی در مناظرات، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی خود ارائه داد ده‌ها نماینده دموکرات، حامیان مالی و اعضای این حزب خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی و جایگزینی فرد دیگر شدند.