به نقل از دیجیکالا_کمپانی ۱۱bit studios و استودیوی قزاقستانی Odd Meter به تازگی از بازی ماجراجویی و روایت محور INDIKA رونمایی کردهاند.
این بازی در قرن نوزدهم روسیه جریان دارد و در آن بازیکن نقش راهبهای با نام ایندیکا را برعهده گرفته و برای کشف دوگانگی خیر و شر و درک اینکه هیچ چیز مطلق نیست، سفری شگفتانگیز را آغاز میکند. در هستهی خود، INDIKA یک بازی ماجراجویی از منظر سوم شخص است که کاوش را با پازلهای محیطی و عناصری از پلتفرمینگ ترکیب میکند. با این حال، غرق در مضامین گناه، غم و اندوه و معضلات اخلاقی، INDIKA از بازیهای معمولی فراتر رفته و شبیه یک فیلم هنری است که به جای ارائهی یک سرگرمی ساده، هنجارهای اجتماعی را به چالش میکشد.
گفتنی است که رابطهی کاری بین Odd Meter و ۱۱bit studios مدت زیادی قبل از شروع تهاجم روسیه به اوکراین جریان داشت که این اتفاق هر دو طرف را در یک وضعیت دشوار با یک مسیر پیچیده در مقابل قرار داد. دیمیتری سوتلو (Dmitry Svetlow)، بنیانگذار Odd Meter، در بیانیهای مطبوعاتی گفت:
حتی قبل از اینکه کشور ما جنگ را آغاز کند، ما با موضوعاتی که می تواند یک نفر را در روسیه تحت تعقیب کیفری قرار دهد، مسیر خوبی را طی کرده بودیم. پس از ۲۴ فوریهی ۲۰۲۳ (۵ اسفند ۱۴۰۱)، همه چیز پیچیدهتر شد زیرا اقامت در روسیه هم از نظر جسمی ترسناک و مهمتر از آن از نظر اخلاقی دشوار شد، بنابراین تصمیم گرفتیم به کشور دیگری برویم. بسیاری از مشکلات روسیهی امروزی در مسائل سیاسی اجتماعی نهفته است که در طول قرنها به شهروندانش فشار وارد کرده است. فروتنی، اطاعت و صبر، فضیلتهای اصلی تحمیل شده توسط فرهنگ ما هستند. بنابراین تعجبآور نیست که مؤسساتی مانند کلیسای ارتدکس روسیه اخیرا به یکی از سلاحهای اصلی تبلیغات تبدیل شده که از مردم دعوت میکنند تا برای میهن خود بمیرند و بی تفاوتی نسبت به زندگی خود و دیگران را تبلیغ میکنند.
با توجه به تصمیم ذکر شده، تیم ۱۶ نفرهی Odd Meter روسیه را ترک کرد و به شهر آلماتی قزاقستان نقل مکان کرد. سرپرست مدیریت محصول ۱۱bit studios، روفوس کوبیکا (Rufus Kubica)، نیز افزود:
چنین جنگ غیرانسانی نشان میدهد که تمایل ما برای دیدن جهان به عنوان مکانی آزاد و متمدن هنوز شکننده است و متأسفانه، زندگی بسیاری از مردم همچنان به طور نامطمئنی تحت تاثیر هوسهای نظامی است. ما میدانستیم که نمیتوانیم همکاری مداوم خود با Odd Meter را صرفا به دلیل منش استودیو خیلی ادامه دهیم. از آنجایی که تیم تصمیم گرفت روسیه را ترک کند و به قزاقستان نقل مکان کند، ما تمام زمان لازم را به آنها دادیم تا زندگی خصوصی و حرفهای خود را به مسیر درست برگردانند.
در واقع ضربالاجلهای توسعه را میتوان به تعویق انداخت و ما نیاز داشتیم که تلاشهای جدیدی را انجام دهیم اما مهمتر از همه، ما در محتوای بازی، موضوع آن یا داستانی که شجاعانه به موضوعاتی میپردازد که تقریبا به طور کامل در بازیها غایب هستند، دخالت نکردیم. با در خطر بودن ارزش هنری آن، هر نوع سانسور به معنای عدم اعتماد به نفس ما است و ما از صمیم قلب به تلاش های Odd Meter برای ایجاد یک تجربهی حیرتانگیز، منحصربهفرد و معنادار اعتقاد داریم.
بازی INDIKA در سال ۲۰۲۴ برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. طبق گفتهها بخشی از درآمد بازی برای کمک به کودکان آسیب دیده از جنگ در اوکراین اهدا خواهد شد. در ادامه میتوانید تصاویر منتشر شده را مشاهده کن
منبع: Gematsu