این بستنی را در خانه سرخ کنید!

این بستنی را در خانه سرخ کنید!

بستنی، نوبرانه فصل بهار است و در تابستان اصلا نمی‌توان از آن گذشت. در یک عصر گرم تابستانی هیچ‌چیز مانند یک بستنی خوش‌طعم و شیرین حال آدم را خوش نمی‌کند. اما برخی به‌دلیل چاقی و اضافه وزن و تعدادی هم به‌دلیل هزینه‌های بالای بستنی‌های سنتی و صنعتی آن را کمتر استفاده می‌کنند.

همشهری آنلاین– می‌توان این دسر خوشمزه را درخانه هم درست کرد. کافی است کمی صبر و حوصله داشته باشید تا نتیجه مطلوب به‌دست بیاید. بستنی سرخ شده یکی از بستنی های خاص است که می توانید آنرا در خان ه آماده کنید.

بستنی سرخ‌شده

مدت آماده‌سازی‌: ۲۰دقیقه

تعداد: ۴نفر

مواد لازم:

بستنی وانیلی: ۲لیوان

کورن‌فلکس: یک لیوان

دارچین: ۱/۲قاشق چای‌خوری

پودر نارگیل: ۱/۳لیوان

شیر: یک قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ: یک عدد

عسل: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. کورن‌فلکس را داخل کیسه‌ای بریزید و بکوبید تا خرد شود؛ سپس با پودر نارگیل و پودر دارچین مخلوط کنید.

۲. با استفاده از اسکوپ یا هر وسیله دیگری بستنی‌ها را به شکل گرد قالب بزنید و داخل سینی قرار دهید و حداقل به‌مدت یک‌ساعت در فریزر بگذارید تا سرد و سفت شوند.

۳. تخم‌مرغ و شیر را مخلوط کنید و با چنگال بزنید تا کف کند؛ بستنی‌ها را از فریزر خارج کنید و به نوبت در تخم‌مرغ و سپس مخلوط کورن‌فلکس بزنید و تمام سطح بستنی را خوب بپوشانید و به‌مدت ۳ساعت داخل فریزر قرار دهید.

۴. برای سرخ‌کردن بستنی، روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود. سپس بستنی‌ها را از فریزر خارج کنید و سریع داخل روغن بیندازید تا سرخ شوند(برای هر بستنی ۲۰ثانیه زمان کافی است). پس از آماده‌شدن بستنی سرخ‌شده می‌توانید آن را همراه با عسل، خامه، سس شکلاتی و… سرو کنید.

نکته: بستنی باید در ۲مرحله در فریز قرار داده و سرد شود. بستنی سوخاری مخصوصا برای بچه‌ها می‌تواند عصرانه عالی‌ای باشد.