اینفوگرافیک| ۱۷۰۰ ثبت سفارش در یک روز

اینفوگرافیک| ۱۷۰۰ ثبت سفارش در یک روز

سال پیش مراحل آزمایشی طرح نوماند آغاز شد و امسال آمارها نشان می‌دهد که شهروندان از این طرح استقبال کرده‌اند. نوماند بر اساس جمع‌آوری پسماند خشک خانگی از درب خانه‌ها ساخته شده است و شامل قسمتی در اپلیکیشن شهرزاد است که با ثبت سفارش در آن، خودروهای حمل پسماند خشک به نشانی‌های مشخص شده مراجعه می‌کنند.

همشهری – محمد سرابی: بعد از بارگیری زباله خشک معادل ریالی آن به کیف پول شهروندی اپلیکیشن شهرزاد منتقل می‌شود. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این‌باره گفت: جذب خانوارها در طرح نوماند و استفاده از اپلیکیشن شهرزاد بخشی از فعالیت همکاران ما در سازمان بود که نتیجه نهایی آن افزایش تفکیک از مبدا زباله‌ها در پایتخت است.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح نوماند در حفظ محیط زیست، مقابله با زباله‌گردی و جلوگیری از سواستفاده مافیا از به‌کارگیری کودکان کار افزود: تفکیک در مبدا به روش هوشمند و استفاده از نرم افزار نوماند یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شهرداری در دوره فعلی مدیریت شهری است و دکتر زاکانی شهردار محترم تهران تاکید جدی بر هرچه بهتر و فراگیرتر انجام شدن این مهم دارند. لذا پس از مرحله اطلاع‌رسانی از طریق بیلبوردهای شهری، در گام دوم آگاهی‌بخشی به شهروندان از طریق تبلیغات در مترو و بدنه اتوبوس‌ها و همچنین برگزاری مسابقه «نوماندی شو» در دستور کار است.

اینفوگرافیک| ۱۷۰۰ ثبت سفارش در یک روز

بیشتر بخوانید: بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه خارج شده است| جذب۱۰۰ زباله گرد در قالب پاکبان| مافیای زباله از هر زباله گرد ماهیانه ۳۰میلیون تومان سود می برد