ایده اصلی آسانسور فضایی ژاپنی ارسال انسان به مریخ طی ۴۰ روز است

ایده اصلی آسانسور فضایی ژاپنی ارسال انسان به مریخ طی ۴۰ روز است

دانشمندان ژاپنی می‌گویند برای رسیدن به مریخ می‌توان یک آسانسور فضایی را توسعه داد که به جای ۸ ماه زمان برای رسیدن به این سیاره تنها در ۳ الی ۴ ماه و یا حتی ۴۰ روز انسان را به مریخ برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایده اصلی این آسانسور یک افسار […]

دانشمندان ژاپنی می‌گویند برای رسیدن به مریخ می‌توان یک آسانسور فضایی را توسعه داد که به جای ۸ ماه زمان برای رسیدن به این سیاره تنها در ۳ الی ۴ ماه و یا حتی ۴۰ روز انسان را به مریخ برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایده اصلی این آسانسور یک افسار طولانی است که با اتصال زمین به فضا امکان ارسال انسان را به دور مدار با کمترین هزینه و بیشترین سرعت خواهد داشت. این مفهوم جدید نبوده و پیش از این نیز مفهوم‌های مشابه آن توسعه یافته بود. البته باید دانست مهندسی چنین سازه‌ای با مشکلات و چالش‌های بسیاری همراه است. علاوه بر فناوری مسائل دیگری نیز به عنوان مانع سر راه ساخت چنین آسانسورهایی وجود دارد. اما جاه طلبی برای ساخت آن بسیار جدید است.

یک شرکت ژاپنی به نام اوبایاشی اعلام کرده تخصص کافی برای ساخت این آسانسور فضایی را دارد. این شرکت پیش از این بلندترین برج جهان به نام توکیو اسکای تری را ساخته است. همچنین در سال ۲۰۱۲ اعلام کرده بود قصد دارد با ساخت آسانسور فضایی ارتفاعات بلندتری را تجربه کند. این شرکت در همان سال طی گزارشی اعلام کرد یک پروژه ۱۰۰ میلیارد دلاری را برای ساخت این آسانسور تا سال ۲۰۲۵ آغاز کرده و قصد دارد آن را تا سال ۲۰۵۰ عملی کند.

فردی که این گزارش را در سال ۲۰۱۲ نوشته بود پیشرفت این پروژه را پیگیری کرده است. یوجی ایشییکاوا اعلام کرد اگرچه احتمال ساخت و ساز و شروع آن در سال آینده توسط این شرکت وجود ندارد اما همچنان شرکت اوبایاشی طراحی، ایجاد مشارکت تحقیق و توسعه این طرح را دنبال می‌کند.

پرتاب انسان و یا ارسال اشیا به فضا با موشک بسیار هزینه بر است. اما یک آسانسور فضایی بدون موشک یا سوخت می‌تواند این کار را انجام دهد. کریستین جانسون که پیش از این در مورد آسانسورهای فضایی گزارشی را منتشر کرده بود گفته است این یک ایده عجیب بود با این حال برخی دانشمندان با این موضوع موافق بوده و قصد تحقق آن را دارند.