امین زندگانی، مجری مسابقه «شکوفا» | مردم با کمترین سرمایه در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند

امین زندگانی، مجری مسابقه «شکوفا» | مردم با کمترین سرمایه در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند

مسابقه تلویزیونی «شکوفا» که مجری آن امین زندگانی است، زمینه سرمایه گذاری های اندک مردم در طرح های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می کند.

به گزارش همشهری آنلاین از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری این مسابقه تلویزیونی که با مشارکت صدا و سیما و صندوق نوآوری تولید شده از شبکه یک تلویزیون پخش می شود.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تولید این مسابقه تلویزیونی را با هدف تامین مالی جمعی طرح های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: تأمین مالی جمعی(crowdfunding) یکی از ابزارهای جدید و نوآورانه است که زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله نوآوری و فناوری را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خیاطیان با اشاره به اینکه پخش مسابقه «شکوفا» از هفته آینده در شبکه یک آغاز می شود، گفت: این مسابقه درحقیقت بستری است که نیاز مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خُرد آنها تأمین می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره تضمین سرمایه مالی مردم که از طریق این مسابقه جذب می شود، گفت: این صندوق ۱۰۰ درصد سرمایه اولیه مردم را تضمین می‌کند. مردم نگران سرمایه اولیه خود نباشند و ما ۱۰۰ درصد پول آنها را تضمین خواهیم کرد.

صرفه‌جویی ارزی۱.۳ میلیارد یورویی

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، میانگین سالانه خدمات مالی ارائه‌شده در این دولت به شرکت‌های دانش بنیان، ۵ برابر میانگین سالانه خدمات در دولت‌های قبل بوده است.

امین زندگانی، مجری مسابقه «شکوفا» | مردم با کمترین سرمایه در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند

خیاطیان در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی صندوق نوآوری و شکوفایی به استفاده از ابزارهای متنوع مالی برای جذب منابع از طریق بازار پول و سرمایه برای توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: با تدوین و اجرایی‌سازی بسته رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان، با اتکا به منابع بانکی و همچنین استفاده از ابزار ضمانت‌نامه صندوق نوآوری، امیدواریم رشد ۱۰۰ همتی تولید و فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ (نسبت به سال قبل) محقق شود.

او درخصوص تسهیلات اشتغال مندرج در تبصره ۱۸ قانون بودجه هم گفت: به منظور کمک به توسعه اشتغال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و در اجرای جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه تبصره ۱۸ در حال انجام است که تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق، راه‌اندازی بیش از ۸۹۰ خط تولید جدید، ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی و کمک به تحقق صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی را بخشی از اثربخشی خدمات این صندوق از ابتدای تأسیس تاکنون برشمرد و بر انضباط و شفافیت مالی چند ساله صندوق و مقبول بودن گزارش حسابرسی آن برای پنجمین سال متوالی تأکید کرد.