امام جمعه کرج: کسانی که برای مسئولیت پذیرفته می‌شوند نباید برای رفع مشکلات چشم به کمک غرب داشته باشند

امام جمعه کرج: کسانی که برای مسئولیت پذیرفته می‌شوند نباید برای رفع مشکلات چشم به کمک غرب داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بانوان عاشورا می‌توانند اسوه حسنه‌ای برای بانوان جامعه اسلامی باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ تیرماه کرج با بیان اینکه یکی از جلوه‌های مهم حماسه عاشورا که کمتر به آن اشاره شده نقش بانوان در این حادثه عظیم بوده است؛ گفت: در این واقعه حتی برخی از بانوان به شهادت رسیده‌اند که باید برای معرفی و تبیین نقش آنها به ویژه برای نسل جوان فعالیت هدفمند انجام شود.

امام جمعه کرج ادامه داد: این بانوان پیش از واقعه کربلا، حین آن و بعد از واقعه عاشورا به رهبری حضرت زینب سلام‌الله علیها نقش بسیار عظیمی در زنده نگه داشتن آن واقعه بزرگ و راه شهدای کربلا داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز این بانوان می‌توانند اسوه حسنه‌ای برای بانوان جامعه اسلامی باشند همانطور که امام حسین علیه السلام پیش از شهادت خود به بانوان و سایر بازماندگان واقعه کربلا گفت که خداوند حافظ کسانیست که در راه زنده نگاه داشتن اسلام تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: بر اساس آموزه‌های اسلام تقویت روحیه خداباوری و روحیه توحیدی هر مشکلی را برای انسان آسان می‌کند تجربه غزه مظلوم نشان می‌دهد که در طول ماه‌ها سختی و محرومیت زندگی می‌کنند تنها با خداباوری و توحید راه مقاومت را ادامه می‌دهند و یقیناً ادامه این راه غزه را پیروز خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز صبح یمن با توکل به خدا با پهپادی به قلب تل‌آویو حمله کرد و رایحه خوش پیروزی به مشام تمام آزادگان جهان رساند و به حول قوه الهی با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است به زودی شاهد شکست و نابودی اسرائیل خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: نظام اسلامی ایران هم در طول سال‌های گذشته با همین توکل به خدا بر مشکلات فائق آمده اما متاسفانه عده‌ای رفع مشکلات را در خارج از کشور جستجو می‌کنند آنها باید بدانند که ما همه مشکلات را با توان داخلی و تکیه بر خداوند متعال رفع کرده‌ایم.

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: این انقلاب و دولت شیعه آن تا ظهور امام زمان علیه السلام شیعه خواهد ماند و هیچگاه از آرمان‌های خود قدمی بر نخواهد گشت.

وی گفت: راه سیدالشهدا نشان داد باید حرف حق را بزنیم و در دفاع از حق از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نترسیم. ائمه بزرگوار ما حتی در بند هم محکم سخن گفتند ذره‌ای شک و تردید در دل‌هایشان راه ندادند، زیرا مطمئن بودند راه الهی راه درست و عاقبت بخیری است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا هم با دست و شمشیر قیام کرد هم با زبان و جهاد تبیین به مقابله با دشمن برخاست این امام بزرگ حتی در بحبوحه جنگ و رجز خوانی هم به دنبال برملا کردن دروغ‌های دشمن بود این جهاد تبیین ایشان حتی پس از شهادتشان هم به دست خانواده شهدا ادامه پیدا کرد امروز هم وظیفه همه ما این است که بدانیم چطور باید این راه را ادامه دهیم.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: کسانی که برای مسئولیت پذیرفته می‌شوند باید افرادی را در کنار خود جمع کنند که دلبسته انقلاب و آرمان‌های امام باشند و نباید برای رفع مشکلات چشم به کمک غرب داشته باشند باید کسانی انتخاب شوند که اهل دین انقلاب و شریعت باشند.

وی گفت: امروز همه اذعان به خدمت خستگی ناپذیر شهید رئیسی دارند و در ادامه هم برای رفع مشکلات کشور ما به ادامه راه خدمت این شهید عزیز نیازمندیم.

امام جمعه کرج در پایان گفت: امروز در هیئات مذهبی باید به دنبال عزاداری واقعی باشیم و مواظب باشیم تا اصل عزاداری اباعبدالله با موضوعات بدلی و فرعی از راه درست خارج نشود.