افتتاح فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق‌بین با بیان اینکه پروژه‌های فرامنطقه‌ای نیز در کنار پروژه‌های منطقه‌ای در حال انجام است به طولانی شدن ساخت این مجموعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: طولانی شدن پروژه‌ها تبعات زیادی را در مسیر اجرا، قرارداد پیمانکاران و مسائل فنی طرح دارد؛ بگونه‌ای که حتی باید نقشه‌ها نیز به‌روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کنار تعریف پروژه‌های جدید و بحث نگهداشت پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این دوره مدیریت شهری شاهد انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته با رشد صد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم و امسال اهداف بلندتری را پیش بینی کردیم، بگونه‌ای که تا تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد در حوزه آسفالت ریزی داشتیم و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۷۲۵ تن آسفالت پخش شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در بحث اصلاح و تکمیل تقاطعات ناقص شهر و احداث تقاطعات جدید، اقدامات مفصلی انجام شده بگونه ای که در سال جاری تا پایان سال شهروندان روند صعودی را شاهد خواهند بود، اظهار کرد: تا امروز بیش‌ از ۱۶۰ کیلومتر از مسیر شهروندان کاهش پیدا کرده است و پل شهید افتخاری از جمله پروژه هایی است که امسال در منطقه یک افتتاح می شود. البته ما در افتتاح‌ها به هیچ وجه منتظر تشریفات خاص نخواهیم ماند و به محض آماده سازی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: به غیر از پروژه‌های مناطق، در بیش از ۸۵ نقطه در سطح شهر عملیات اجرایی داریم و کلان پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال معطل بود را پیگیری کردیم که ورود به آنها جرأت می خواست و اینکه این پروژه‌ها بخواهند مجددا شروع شوند در مخیله برخی از همکاران ما نیز نمی‌گنجید و پروژه شهید شوشتری یک ابر پروژه‌ای است که تصور نمی شد عملیاتی شود، اما امروز در حال انجام است و تا پایان این دوره از مدیریت شهری فاز اول آن افتتاح می‌شود و پروژه‌های دیگری نیز در حال انجام است.

حق‌بین با اشاره به مسئله بهسازی پله‌های مکانیزه پل‌های عابر پیاده در تهران گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده که تا پایان سال ساختار این پل‌ها تغییر کنند و اولین نوسازی یونیت ها و تغییر پوشش پل در منطقه ۲ انجام شده و برای دیگر مناطق نیز انجام خواهد شد.