اسرای اسرائیلی رنگ نور را نخواهند دید

اسرای اسرائیلی رنگ نور را نخواهند دید

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس امروز دوشنبه تصریح کرد که عامل عدم توافق درباره تبادل اسرا، شخص نتانیاهو است و شایعات اسرائیلی و آمریکایی درباره مطالبات جدید حماس، دروغ است.

به گزارش همشهری آنلاین، عزت‌ الرشق تصریح کرد که اگر نتانیاهو تحت‌ فشار قرار نگیرد و به آنچه بر سر آن توافق شده بود، ملزم و متعهد نشود، اسرای اسرائیلی رنگ نور را نخواهند دید.

وی افزود که همه می‌دانند نتانیاهو و دولت نازی او مانع این توافق هستند. ما درباره مدنظر قراردادن شروط جدید و برگشت به نقطه اول در مذاکرات هشدار می‌دهیم.

این عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که مطالبات مقاومت مشخص و شفاف است؛ توقف کامل و دایمی تجاوز و عقب‌نشینی کامل از نوار غزه. آنچه اشغالگران و برخی منابع آمریکایی در مورد مطالبات جدید حماس منتشر می‌کنند، دروغ و تلاشی برای فرار از مسئولیت آنها برای برهم‌زدن روند مذاکرات و توقف تجاوز به مردم فلسطین است.

رژیم صهیونیستی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی را در بند دارد و جنبش حماس هنوز ۱۰۱ اسیر اسرائیلی را نزد خود دارد. در شرایطی که چندین دور مذاکره برای تبادل اسرا با حضور میانجیگران منطقه‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین برگزار شده، نتانیاهو همچنان بر تداوم جنگ و تصرف محور نتساریم که نوار غزه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند و نیز محور فیلادلفیا در مرز مصر لجاجت می‌ورزد.