از ماجرای رابطه دستگیری ۲ فعال رسانه‌ای با قالیباف تا داغ شدن موج حمایت روحانیون از او

از ماجرای رابطه دستگیری ۲ فعال رسانه‌ای با قالیباف تا داغ شدن موج حمایت روحانیون از او

حضور محمدباقر قالیباف در میزگرد فرهنگی صداوسیما همراه با حواشی زیادی بود و کارشناس این برنامه از او پیرامون دستگیری دو فعال رسانه‌ای و اعمال محدودیت در فضای مجازی پرسید.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان صداوسیما میزگردهای انتخاباتی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را آغاز کرده و در اولین میزگرد فرهنگی، محمدباقر قالیباف همراه با مصطفی غفاری و صدیقه حجازی به عنوان دو مشاور همراه خود، حاضر شد. این حضور قالیباف در این نشست حواشی متعددی را دنبال شد و سروصدای زیادی در فضای مجازی کرد.

ماجرای دستگیری دو فعال‌رسانه‌ای

در بخشی از این برنامه، حسین انتظامی کارشناس فرهنگی از قالیباف درباره ارتباط دستگیری دو فعال رسانه‌ای با او پرسید و این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد: این ها در دادگاه اولیه و ثانویه و حتی در دیوان عدالت اداری شاکی خصوصی داشته‌اند؛ آیا شما می‌خواهید از شاکی خصوصی خواهش کنم که او را ببخشید؛ چشم این را دنبال می‌کنم ولی وقتی شاکی خصوصی دارد حقوق مردم و افراد باید محترم شمرده شود.

فیلترینگ فضای مجازی از نظر نامزد انتخابات

او در جریان این میزگرد، پیرامون موضوع فیلترینگ و محدودیت فضای مجازی گفت: ما حتما باید حضور قدرتمندانه و موثر و حکمرانی در فضای مجازی داشته باشیم وگرنه ‌ولنگاری رخ می‌دهد. هیچ کجای دنیا را نمی‌توان پیدا کرد که اجازه داده شود حکمرانی در فضای مجازی نباشد. باید در حوزه فضای مجازی محدودیت‌هایی ایجاد کرد به اندازه کنترلی که ولنگاری نبینم و در عین حال هم باید گشایشی داشت.

نگاه قالیباف نسبت به حوزه زنان

قالیباف برای آن که نظر مثبت خود را نسبت به حضور زنان در فعالیت اجتماعی اعلام کند، به خاطره دوران حضورش در فرماندهی انتظامی پرداخت و گفت: زن به عنوان مادر فرهنگی ترین عنصر جامعه و فرهنگ، زنانه ترین عنصر جامعه است پس باید در تصمیم و تحقق آن وفادار باشیم. همین اتفاق در پلیس رخ داد و پلیس زن آوردیم چون اعتقاد به زنان و دختران در پلیس داشتیم که درجه گرفته و با رعایت فرهنگی اسلامی و ایرانی کار می‌کنند.

رقابت مخالفان و موافقان در فضای مجازی

جدا از صحبت‌های قالیباف در گفت‌وگوهای تلویزیونی، اگر سری به فضای مجازی بزنید شاهد اظهار نظرهای موافقان و مخالفان او در شبکه‌های اجتماعی هستیم. درواقع هشتگ قالیباف در شبکه اجتماعی ایکس جزو هشتگ‌های پرتکرار بوده و تبادل نظر حول این نامزد حسابی داغ است. اخیرا حسام الدین آشنا رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دولت دوازدهم، ادعا کرده که پزشکیان و قالیباف ظرفیت خود تخریبی بسیار بالایی دارند چراکه تعارض منافع زیادی در درون ستادهایشان زیاد است.

موج حمایت‌ها از قالیباف

اما باید گفت که در موج حمایت‌های اقشار و گروه‌های مختلف از محمدباقر قالیباف، به‌تازگی ائتلاف وفاق ملی جوانان ایران اسلامی در حمایت از قالیباف به‌ عنوان‌ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای را صادر کرده‌اند. همچنین در جریان حمایت‌های روحانیون از این نامزد، بعد از حجت الاسلام رفیعی، حجت الاسلام ماندگاری، پناهیان، بی آزار، کرمی، عالی و … حمایت خود را از اعلام کردند.

انتصابات در ستاد انتخابات

موضوع انتصابات در ستاد انتخابات او همچنان درحال انجام است. جدیدا نیز در احکامی جداگانه، عبدالرحمن معاشر دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حکمی سعید اخروی را به عنوان رئیس ستاد مردمی و همچنین علی نیکزاد رییس ستاد مرکزی انتخاباتی محمدباقر قالیباف، محمد حسین یوسف پور را به عنوان رییس ستاد مرکزی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب کردند. علاوه براین علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران نیز به عنوان رئیس ستاد حامیان قالیباف منصوب شد.