ادعای ارتش اسرائیل درباره شهادت یک فرمانده دیگر حماس | «احمد فوزی وادیه» کیست؟

ادعای ارتش اسرائیل درباره شهادت یک فرمانده دیگر حماس | «احمد فوزی وادیه» کیست؟

ارتش اسرائیل مدعی شده است که یکی از فرماندهان حماس را که در حمله مقاومت اسلامی فلسطین به سرزمین‌های اشغالی در ۷ اکتبر دخیل بوده را به شهادت رسانده است.

به گزارش همشهری آنلاین ؛ ارتش و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند که «احمد فوزی وادیه»، یکی از فرماندهان گردان کماندویی حماس و یکی از اعضای یک واحد چتربازی را به شهادت رسانده‌اند.

پیش از این هم این رژیم اعلام کرده بود که «وسام حازم»، فرمانده حماس در شهر جنین واقع در کرانه باختری را هدف قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که «هواپیمایی در روز شنبه به یک مجتمع در شهر غزه که شبه نظامیان حماس در آن فعالیت می‌کردند، حمله کرده و هشت شبه نظامی از جمله وادیه را کشته است».

اسرائیل اذعان کرده است که این مجتمع در نزدیکی بیمارستان «الاهلی» قرار داشته است اما خود بیمارستان مورد اصابت قرار نگرفته است. پیش از این، وزارت بهداشت غزه از حمله روز شنبه به محوطه بیمارستان خبر داده و اعلام کرده بود که سه نفر در این حمله کشته شده‌اند.در روزهای اخیر پیدا شدن اجساد ۶ اسیر اسرائیلی در تونل‌های نوار غزه، موجی از اعتراضات گسترده به عملکرد دولت رژیم صهیونیستی را در سرزمین اشغالی به راه انداخت. مردم در تل‌آویو در تجمع‌های اعتراضی هزاران نفری، خواستار توافق آزادسازی اسرا شدند.

این در حالی است که نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همچنان بر حضور نیروهای خود در محور فیلادلفیا تأکید و اعلام کرده است که حاضر به خروج از این محور نیست. وی پیش از این هم تصریح کرده بود که اگر قرار باشد بین محور فیلادلفیا و آزادی اسرا یکی را انتخاب کند، گزینه اول را برمی‌گزیند.

حماس اعلام کرده است که اسرائیل مسئول کشته‌شدن این شش نفر است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرده است که نتانیاهو به هیچ هدفی جز نسل‌کشی در غزه نرسیده است. این جنبش تصریح کرده است که نخست وزیر اسرائیل با اظهارات اخیر خود ثابت کرد که مانع توافق مبادله اسرا و آتش‌بس است.

نتانیاهو مدعی شده است که محور فیلادلفیا (مرز میان مصر و باریکه غزه) خط لوله اکسیژن حماس بوده و باید قطع شود و خروج از محور فیلادلفیا به معنای باز کردن مسیر برای ورود اسلحه و دیگر چیزها برای حماس است.