احتمالاً ساخت آسانسور فضایی از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

احتمالاً ساخت آسانسور فضایی از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

شرکت ژاپنی اوبا یاشی که برنامه بلند پروازانه ساخت آسانسور فضایی را برنامه‌ریزی کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ ساخت آن را اجرایی کند. طبق اعلام این شرکت کارهای اولیه از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و قرار است این پروژه در سفرهای فضایی و برای حمل و نقل بار مورد استفاده قرار بگیرد. […]

شرکت ژاپنی اوبا یاشی که برنامه بلند پروازانه ساخت آسانسور فضایی را برنامه‌ریزی کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ ساخت آن را اجرایی کند. طبق اعلام این شرکت کارهای اولیه از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و قرار است این پروژه در سفرهای فضایی و برای حمل و نقل بار مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آسانسور فضایی یک ساختار پیشنهادی جدید است که می‌تواند امکان دسترسی به فضا را به شکلی ارزان و سریع از طریق مدار زمین و فراتر از آن فراهم کند. شرکت ژاپنی اوبایاشی قصد دارد کارهای اولیه مربوط به ساخت این آسانسور فضایی را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند. از چالش‌های اولیه ساخت این آسانسور انتخاب مواد مناسب به منظور اتصال اجسام به هم خواهد بود.

این آسانسور می‌تواند با استفاده از بالابرهای الکترومغناطیسی برای حمل بار مورد استفاده قرار بگیرد. هزینه‌های آن در مقایسه با استفاده از موشک به طور قابل توجهی کمتر است. طبق برآوردهای انجام شده هزینه حرکت کالا از طریق این آسانسور فضایی برای هر پوند تنها ۵۷ دلار است که نسبت به هزینه‌های فعلی موشک با رقم ۱۲۲۷ دلار بسیار ارزان‌تر است. یکی از چالش‌های آغاز این فرایند به کارگیری ماده مناسب برای اتصال اجزا است. این ماده باید اجزای آسانسور یا نانو لوله‌های کربنی را به هم متصل کند که در حال حاضر امکان آن تقریباً غیر عملی خواهد بود. دیگر چالش‌ها و موانع موجود مقابله با آسیب پذیری و تهدیدات امنیتی است که به تحقیقات و مشارکت گسترده نیاز دارد.

ستاد نانو در ژاپن می‌گوید این پروژه یک کار پیشگام و ابتکاری است که می‌تواند به نفع همه مردم جهان در آینده صورت پذیرد. شرکت اوبایاشی اعلام کرد در سال ۲۰۲۵ ساخت این پروژه با هزینه ۱۰۰ میلیارد دلار آغاز خواهد شد و فعالیت رسمی این آسانسور نیز از اوایل سال ۲۰۵۰ آغاز می‌شود.