آیا مهران مدیری تغییر مسیر داد؟

آیا مهران مدیری تغییر مسیر داد؟

«ساعت ۶ صبح» از روز چهارشنبه هفته آینده ۳ مرداد ماه روی پرده سینماها می‌رود.در فاصله این ۸ سال مدیری فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و چندین سریال و برنامه تلویزیونی تولید کرد که تقریبا در بیشتر آنها ورسیون های مختلفی از تصویر آشنایش را به نمایش گذاشت‌.

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» از روز چهارشنبه هفته آینده ۳ مرداد ماه روی پرده سینماها می‌رود. دومین ساخته بلند سینمایی مهران مدیری که سال ۹۵ فیلم «ساعت ۵ عصر» را روانه اکران عمومی کرده بود. در فاصله این ۸ سال مدیری فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و چندین سریال و برنامه تلویزیونی تولید کرد که تقریبا در بیشتر آنها ورسیون های مختلفی از تصویر آشنایش را به نمایش گذاشت‌. او در مقام بازیگر هم در چند فیلم سینمایی ظاهر شد که متفاوت ترینش بازی در فیلم «خائن کشی » مسعود کیمیایی بود. مهران مدیری سال گذشته نقشی کوتاه در فیلم جدید محمود کلاری هم بازی کرده بود که آن فیلم نیز پروانه نمایش گرفته است. «تابستان همان سال» دومین ساخته محمود کلاری – فیلمبردار سرشناس سینما – است که در جشنواره فجر سال قبل در بخش‌های متعددی نامزد دریافت جایزه شد و سه سیمرغ بلورین هم گرفت.
حالا نوبت به مدیری کارگردان سینما رسیده است؛ کارگردانی که فیلم اولش ساعت ۵ عصر انتظار منتقدان را برآورده نکرد و حالا نوبت به ساعت ۶ صبح رسیده است.ظاهراً این بار باید منتظر مدیری تازه ای باشیم.

غیبت ستاره ها
مدیری در فیلم تازه اش از هیچ بازیگر پولسازی استفاده نکرده و ترجیح داده از ستاره ها در فیلمش بهره نگیرد.مدیری معمولاً در کارهایش از ترکیب آشنایی استفاده می کرد ولی این بار خبری از یاران قدیمی نیست. سمیرا حسن پور، مهرداد صدیقیان و مونا فرجاد از جمله بازیگران فیلم ساعت ۶ صبح هستند و البته باید به حضور مهران مدیری بازیگر هم اشاره کرد که شاید یک تنه غیبت ستاره ها را در فیلمش جبران کند.

تریلر به جای کمدی
هنوز هیچ خلاصه داستان قابل استنادی از فیلم تازه مدیری منتشر نشده است اما آنچه واضح به نظر می رسد تغییر ژانر آقای کارگردان است. مدیری که به عنوان بازیگر سینما در این سال ها بیشتر در نقش های جدی ظاهر شده حالا در مقام کارگردان نیز از کمدی فاصله گرفته است. ساعت ۵ عصر، فیلم قبلی مدیری یک کمدی موقعیت بود که انتظار علاقمندان و دنبال کنندگان آثارش را برآورده نکرد. بر اساس تیزری که از فیلم ساعت ۶ صبح منتشر شده، فیلم تازه مدیری یک تریلر معمایی است که می تواند تجربه ای تازه برای سازنده اش باشد. مدیری در سال های گذشته در مصاحبه هایش گفته بود که دوست دارد از فضای کمدی فاصله بگیرد و ظاهراً این فرصت در ساعت ۶ صبح فراهم شده است.

چشم انداز گیشه
مهران مدیری همیشه نامی مهم برای سینما روها بوده است. او که شهرتش را در تلویزیون به دست آورد و بیشتر هم به عنوان برنامه ساز و کارگردان مجموعه های کمدی در سیما و شبکه نمایش خانگی با مخاطب ارتباط برقرار کرده است در گیشه سینما هم جزو چهره های شاخص بوده است. باید در اکرانی که سال هاست بیشتر به فیلم های کمدی روی خوش نشان داده، یک تریلر معمایی چه سرنوشتی در اکران خواهد یافت.