آمریکایی‌ها اسیر تنهایی | افزایش انزواگرایی در آمریکا

آمریکایی‌ها اسیر تنهایی | افزایش انزواگرایی در آمریکا

برخلاف برخی فیلم های هالیوودی که همواره مردان آمریکایی را مردانی اهل رفاقت و پر دوست و رفیق نشان می‌دهد، به تازگی نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد مردان آمریکایی بدون هیچ دوست نزدیک از سال ۱۹۹۰ در مقایسه با امروز ۵ برابر شده است.

همشهری آنلاین: برخلاف برخی فیلم های هالیوودی که همواره مردان آمریکایی را مردانی اهل رفاقت و پر دوست و رفیق نشان می‌دهد، به تازگی نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد مردان آمریکایی بدون هیچ دوست نزدیک از سال ۱۹۹۰ در مقایسه با امروز ۵ برابر شده است. البته در این میان احساس تنهایی میان افراد و شهروندان آمریکایی با نژادهای مختلف، متفاوت است. براساس گزارشی که رسانه آمریکایی ووکس منتشر کرده است، میزان احساس تنهایی همچنین در میان افراد با سطح درآمدی متفاوت نیز، تفاوت دارد. به این معنا که افرادی با پیشینه میزان درآمدهای پائین تر بیش از شهروندانی با سطح درآمدی بیشتر احساس تنهایی داشته‌اند. در این گزارش همچنین گفته شده است که حوادث و رویدادهای سیاسی هم در جهت گیری شهروندان درباره احساس تنهایی نقش داشته است. مثلا هنگام رویدادها و حوادث بزرگ از جمله حادثه ۱۱ سپتامبر، احساس تنهایی در میان مردم آمریکا کمتر اعلام شده است، اما پس از این حادثه تقریبا روند احساس تنهایی در میان آمریکایی‌ها روند افزایشی داشته است. در این گزارش نسبت به خطرات تنهایی برای جامعه آمریکایی هشدار داده شده و گفته شده که تنهایی مزمن اثرات منفی جسمی و روحی شدیدی دارد و به مانند استعمال حداقل ۱۵ نخ سیگار در روز می تواند برای سلامتی و زندگی شهروندان خطرناک باشد و جامعه آمریکایی را با بحران روبرو کند.

۲۴هزار دلار در سال: خانوارهای آمریکایی که این میزان درآمد داشتند، احساس تنهایی بیشتری داشته‌اند در مقایسه با درآمدهای سالانه بیشتر

۷۵ درصد از بزرگسالان اسپانیایی تبار: دارای احساس تنهایی در زندگی فردی

۶۸ درصد از بزرگسالان سیاهپوست: دارای احساس تنهایی در زندگی فردی

۵۸ درصد از جمعیت بزرگسالان سفید پوست: دارای احساس تنهایی در زندگی فردی

۳۰ درصد از آمریکایی های ۱۸ تا ۳۴ ساله آمریکایی: حداقل چندین بار در هفته تنها هستند

۳۷ درصد از بزرگسالان ۵۰ تا ۸۰ ساله آمریکایی: اعلام داشتن تجربه تنهایی پس از بازنشستگی