آخرین خبر ها از بامداد خمار | از انصراف فیلمنامه نویس تا اضافه شدن بازیگر

آخرین خبر ها از بامداد خمار | از انصراف فیلمنامه نویس تا اضافه شدن بازیگر

سریال بامداد خمار از همان آغاز پروژه ماجراها و حواشی بسیاری داشته است. مهم‌ترینش عوض شدن چند کارگردان بوده است. به جز کیانوش عیاری و حسن فتحی که قصد ساخت اقتباسی از رمان فتانه حاج سیدجوادی را داشتند که به سرانجام نرسید، کارگردانان دیگری هم به این پروژه پیوستند که به فاصله کوتاهی از پروژه جدا شدند.

تیرماه ۱۴۰۰ پیش تولید سریال بامداد خمار با کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان فیلم عنکبوت شروع شد و بازیگران اصلی آن هم آنطور که اعلام شده بود، ساعد سهیلی، مهرداد صدیقیان و سارا رسول‌زاده بودند. مدت کوتاهی بعد ایرج‌زاد از این پروژه کناره‌گیری کرد. در آن زمان و بعد از کناره گیری ایرج‌زاد، محمد رحمانیان، ‌ نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر که فیلمنامه سریال شبکه مخفی زنان را هم نوشته، کار را با تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در دست گرفت و شروع به بازنویسی فیلمنامه کرد. با تغییر کارگردان بازیگران قبلی از کار انصراف دادند و پروژه دو باره وارد مرحله انتخاب بازیگر شد که البته به جایی نرسید. دی ماه ۱۴۰۱ زمانی که فهرست مجموعه‌های در حال ساخت شبکه نمایش خانگی توسط ساترا منتشر شد، نام بامداد خمار هم در میان این سریال‌ها به چشم می‌خورد. البته با تغییرات بزرگ. این بار نام امیرحسین عسگری، کارگردان فیلم برف، به عنوان کارگردان این سریال ثبت شده بود و بازیگران آن هم تغییر کرده بودند. این بار به جای ساعد سهیلی، برادرش سینا مهراد بازی می‌کرد و از میلاد کی‌مرام و پردیس احمدیه هم به عنوان دیگر بازیگران اصلی سریال اسم برده شد. اما این دو از بازی در پروژه انصراف دادند. بعد از مدتی هم به دلیل آنچه کند بودن روند فیلمبرداری اعلام شده بود، پروژه به کلی متوقف شد تا در نهایت کار به نرگس آبیار سپرده شد.

انصراف فیلمنامه نویس و جوابیه پروژه

از سه روز گذشته هم اخبار جدیدی از این پروژه منتشر شده است. یکی از خبرها انصراف فیلمنامه نویس بود. محمد داودی نویسنده سینما و مدرس فیلمنامه‌نویسی که تجربه نویسندگی فیلم‌های مختلفی از جمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز» و «نگهبان شب» را دارد به عنوان سرپرست نویسندگان این مجموعه از سمتش انصراف داده است. او در نامه‌ای علت این کار را دخالت‌های بی مورد و تغییرات در فیلمنامه عنوان کرده و نوشته: «تارِ غیرِ حرفه‌ای، غیر انسانی و به دور از ادبِ تیم جدید مبنی بر اینکه بر خلاف تعهدات و گفت‌وگوها که در ابتدا؛ با توجه به تمامِ واکنش‌های مثبت نسبت به متن، به دروغ بیان کردند قصدی برای تغییرات اساسی وجود ندارد اما برخلافِ این ادعای واهی بدون اطلاع نویسنده در متن دست بُرده و موجب ایجاد تغییراتِ بنیادی غلطی در متن شده‌اند و آشِ شله‌قلم‌کاری از ترکیبِ رونویسیِ کتابِ بامداد خمار و ایده‌های بنده و دوستانم ساخته‌اند که قابل خواندن هم نیست، چه رسد به ارزشِ ساختنش و تماشایش!»

از طرف دیگر روابط عمومی ‌پروژه هم در جوابیه ای که در اختیار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها گذاشته به این موارد پاسخ داده است: «علیرغم صحبت‌های طلبکارانه‌ای که آقای داودی با گفتاری سخیف و غیرمحترمانه علیه عوامل سریال مطرح کرده‌اند، از ابتدای روزی که قرارداد همکاری با ایشان بسته شده، بارها درباره لزوم اعمال تغییرات در متن فیلمنامه صحبت شده و حتی در متن قرارداد با کارگردان، به ایشان (کارگردان) هم اجازه تغییرات در متن داده شده است. با توجه به این که خواسته‌های تیم سازنده مبنی بر وفادار بودن به اصل اثر «هیچ‌گاه» تامین نشد، این موضوع بارها کاملا دوستانه و محترمانه با ایشان در میان گذاشته شد. اما نویسنده به جای همکاری و تعامل، بر ارائه نسخه خود پافشاری کرده و به اصول اولیه قرارداد پایبند نماند.»

پیوستن حمید صفت به بازیگران سریال

خبر دیگری که از این سریال منتشر شد، اضافه شدن حمید صفت، رپر پرطرفدار، به بازیگران این سریال است. حمید صفت که مدت‌ها به دلیل مسائل شخصی و قضایی در اخبار بود، حالا دومین تجربه بازیگری‌اش را پس از هفت سر اژدها ساخته ابوالقاسم طالبی پشت سر می‌گذارد.

بامداد خمار با کارگردانی نرگس آبیار و بازیگری نوید پورفرج، ترلان پروانه، رضا کیانیان، علی مصفا، گلاب آدینه، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، امین حیایی، علی اوسیوند، مرجانه گلچین، لاله اسکندری، پدرام شریفی و ستاره پسیانی در حال ساخت است.