کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل

خودروی ایگل در واقع روی پلتفرم PS1 تولید شده که نسخه داخلی پلتفرم جک J4 است. با این حال ایگل طراحی ظاهری کاملا متفاوتی دارد نسبت به J4 دارد و چهره آن مدرن تر و احتمالا زیباتر از نسخه چینی است.

 

01.webp

 

مشخصات فنی کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل مشخصات فنی یکسانی با جک J4 دارد؛ یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم سوخت رسانی MPi که توانایی تولید 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 143 نیوتن متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا ایگل شتاب صفر تا صد را در حدود 12 ثانیه طی کند.

KMC ایگل در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می‌کند. ترمزهای این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع کاسه‌ای هستند. سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز برای محصول کرمان موتور در نظر گرفته شده است.

 

ایمنی کی ام سی ایگل

نسخه 6 ایربگ خودروی جک J4 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP کشور چین شده، ایگل اما تنها دو ایربگ دارد. با این حال اشتراک پلتفرم و اتاق این خودرو با جک J4 باعث می‌شود که همچنان بتوانیم KMC ایگل را خودرویی ایمن به حساب آوریم؛ حداقل در مقام مقایسه با تارا و شاهین!

در زمینه سیستم های کمک رانندگی نیز ایگل به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است.

 

image_2023-11-01_15-35-37.png

امکانات رفاهی کی ام سی ایگل

در زمینه امکانات رفاهی، کی‌ام‌سی ایگل خودرویی نسبتا کامل‌تر در مقایسه با جک J4 است؛ امکاناتی نظیر شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم مولتی مدیا و سنسور TPMS امکاناتی هستند که در سدان جدید کرمان موتور قابل دستیابی اند.

 

طراحی ظاهری کی ام سی ایگل

هرچند محصول معرفی شده توسط کرمان موتور هنوز یک پروتوتایپ است، با این حال کرمان موتور اعلام کرده که نسخه نهایی ایگل نیز دقیقا همین طراحی را خواهد داشت و تنها رینگ ها نسبت به پروتوتایپ تغییر می کنند. طراحان کرمان موتور در طراحی خودروی ایگل نسبت به رفع ایراد اصلی جک J4 اقدام کرده اند؛ چهره قدیمی و خسته کننده!

 

07.webp

 

نمای جلوی ایگل کمی تا حدودی فضایی شده و با تغییرات انجام شده در چراغ ها، جلوپنجره و سپر دیگر شبیه به یک خودروی چشم بادامی قدیمی نیست و چهره اسپرت تری به خود گرفته است.

در نمای کناری بجز رینگ ها تفاوت خاصی با J4 دیده نمی شود. در نمای عقب نیز مهم ترین تغییر مربوط به سپر بلند و اسپرت نصب شده روی خودرو است.

 

05.webp

 

کابین و فضای داخلی کی ام سی ایگل

از کابین کی ام سی ایگل هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و نمونه پروتوتایپ کرمان موتور نیز در این مورد به ما چیزی نشان نمی‌دهد. با این حال انتظار می‌رود که طراحی داخلی ایگل بسیار شبیه به J4 باشد اما با تفاوت هایی جزئی؛ دقیقا مانند فرق کابین پژو 301 و ایکو تارا.

 

کی ام سی ایگل در بازار؛ قیمت و رقبا

کی ام سی ایگل با ورود به بازار وارد رقابت با محصولات پرچمدار ایران‌خودرو و سایپا، یعنی تارا اتوماتیک و شاهین CVT خواهد شد. کرمان موتور قصد دارد سدان جدید خود را با تیراژ بالا تولید کند تا توانایی رقابت با خودروسازان دولتی را داشته باشد. در واقع با توجه به سابقه خوب جک J4 در بازار ایران، انتظار می‌رود ایگل نیز در مقایسه با خودروهای داخلی عملکرد خوبی داشته باشد.