پایانه شرق برای نوروز ۱۴۰۳ افتتاح می شود

پایانه شرق برای نوروز ۱۴۰۳ افتتاح می شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از پایان فاز اول پایانه شرق خبر داد و گفت که تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، پایانه جدید شرق نخستین پایانه هوشمند پایتخت است که ساخت آن از سال ۸۰ عملیاتی و سال ۹۵ با پیشرفت ۹۷ درصدی نیمه‌کاره رها شد. مدیریت شهری در این دوره، ضرورت انتقال پایانه شرق به مکان جدید (ابتدای بزرگراه یاسینی) مورد توجه قرارداد و عملیات تکمیل این پروژه را با اولویت پیگیری کرد، بر همین اساس مقرر شد در ۳ فاز این پایانه تکمیل و بهره برداری شود.

به گفته سید محمد آقامیری تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پایانه هزینه شده است و عملیات عمرانی فاز اول تقریباً به پایان رسیده و خرید تجهیزات آغاز شده است، همچنین نصب و راه اندازی پله برقی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی هم در دست اجرا است.

وضعیت فازهای پروژه

  • فاز اول:این فاز شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد. همچنین محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به طول ۵۰۰ متر در عرصه ۱۳۰ هزارمتری اجرایی می‌شود.
  • فاز دوم:طراحی و مهندسی این فاز از ابتدای مرداد آغاز شده و آبان عملیات اجرایی شروع می‌شود و تا پایان فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. در این بخش ایجاد ۱۷۵۰۰ مترمربع پارکینگ سواره، تاکسی و اتوبوس، مهم‌ترین بخش خواهد بود.
  • فاز سوم:طراحی و مهندسی این فاز از مرداد آغاز شده تا پایان آذر ادامه خواهد داشت. عملیات اجرایی آن دی‌ماه شروع می‌شود و پایان تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود. ساختمان‌های جانبی شامل آتش‎نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، نگهبانی، تعمیرگاه، نگهداری و کارواش در دستور کار قرار دارند.