نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری و مجوز آموزشگاه چگونه است؟

نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری و مجوز آموزشگاه چگونه است؟

فهرست مقاله
نحوه اخذ مدرک فنی حرفه ای آرایشگری
مراحل استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری
مشاهده نتیجه آزمون
نحوه استعلام مجوز آموزشگاه آرایشگری
نحوه استعلام اعتبار گواهینامه‌های بین الملی آرایشگری
مدرک فنی حرفه ای آرایشگری مدرکی است که توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور برای رشته‌های مختلف آرایشگری صادر می‌شود. در حال حاضر این مدرک حدودا در ۲۲ لاین تخصصی صادر می‌شود که شامل گریم و میکاپ، آرایش و گریم عروس، گریم کودک، کوتاهی مو، شینیون مو، بافت مو، اکستنشن مو و مژه، خدمات زیبایی مژه و ابرو، کار با مواد شیمیایی، کاشت و طراحی ناخن، خدمات ماساژ، مراقبت های پوست و مو، خدمات زیبایی پزشکی، تاتو بدن و … می‌باشند.

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، ابتدا باید در دوره‌های آموزشی مورد نظر خود در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کنید. نکته‌ای که در این مرحله باید مد نظر داشته باشید این است که آموزشگاه حتما مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را داشته باشد. اگر نمی‌‍دانید که چطور می‌توانید از مجوز و پروانه تاسیس آموزشگاه استعلام بگیرید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله به نحوه استعلام مدرک فنی و حرفه ای و استعلام مجوز آموزشگاه های آرایشگری می‌پردازیم.

نحوه اخذ مدرک فنی حرفه ای آرایشگری
برای اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، ابتدا باید دوره آموزشی مربوطه را بگذرانید. پس از کسب مهارت و توانمندی های لازم، در آزمون هماهنگ و ادواری فنی و حرفه ای شرکت کنید. در نهایت در صورت کسب نمره قبولی می‌توانید نسبت به دریافت مدرک خود اقدام کنید. این مدرک بین المللی و قابل ترجمه برای ۱۲۰ کشور معتبر می باشد.

آزمون های کتبی به صورت ماهانه انجام می شوند و زمان برگزاری آن از طریق سازمان فنی و حرفه ای مشخص می شود. زمان آزمون عملی بعد از تایید نمره کتبی از طرف سازمان فنی حرفه ای اعلام می شود. هفتاد درصد از نمره نهایی از آزمون عملی و ۳۰ درصد از آزمون کتبی می باشد. آزمون کتبی پس از اتمام دوره و معرفی به سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود و تایید نهایی نام هنرجو برای آزمون به عهده این سازمان می باشد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید:
هفت مدرک آرایشگری چیست؟ با مهارت های هفت گانه آرایش و پیرایش آشنا شوید
اطلاعات کارت آزمون شامل محل برگزاری و ساعت ورود به جلسه دو روز قبل از آزمون از طریق گروه تلگرام یا واتس اپ آموزشگاه یا از رطیق مربی دوره برای هنرجو ارسال می گردد. لازم است که کارت ملی و پرینت کارت آزمون را به همراه داشته باشید. کارت ورود به جلسه را می توانید از طریق لینک http://azmoon.portaltvto.com/card/card/index/1/80 دریافت نمایید. دقت کنید که زمان آزمون یک ساعت است و سوالات تستی باید با مداد پر شوند. تعداد سوالات ۳۰ الی ۴۰ و نمره قبولی از ۵۰ به بالا در نظر گرفته می شود. (نمره ۵۰ نیز مورد قبول است). برای مطالعه منابع آزمون نیز باید به کتاب های فنی و حرفه ای مراجعه کنید.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری به صورت آنلاین از سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور به متقاضیان اعطا می‌شود. توجه داشته باشید که برای دریافت مدرک خود ابتدا باید مبلغی را پرداخت کنید. سپس می‌توانید گواهی خود را از قسمت استعلام گواهینامه های سایت سازمان فنی و حرفه ای دانلود کنید و پرینت بگیرید.

در ادامه مراحل استعلام مدرک فنی و حرفه ای را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

مراحل استعلام مدرک فنی حرفه ای آرایشگری
تمام مدارک یا گواهینامه‌های فنی و حرفه ای که به آن‌ها کارت مهارت نیز گفته می‌شود، همگی در سایت portaltvto.com در قسمت استعلام گواهینامه های فنی و حرفه ای موجود هستند. بنابراین متقاضیان دریافت مدرک ابتدا باید به سایت آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنند .

۱. واردسایت سازمان فنی و حرفه ای شوید

مدرک فنی حرفه ای
۲. گزینه صدور گواهینامه را انتخاب کنید

مرتبط با مطلبی که می خوانید:
هزینه دوره های آرایشگری زنانه بر چه اساسی تعیین می شود؟
مدرک فنی و حرفه ای
۳. سپس در صفحه زیر اطلاعات خود را وارد کنید و گزینه جستجو را بزنید

گواهینامه فنی حرفه ای
۴. برای پرداخت هزینه صدور گواهینامه، روی مربع مربوط به همان گواهینامه کلیک کنید.

لینک پرداخت http://pay.portaltvto.com/pay/licence/

گواهینامه فنی و حرفه ای
۵. پس از پرداخت هزینه، دوباره به صفحه اصلی سایت برگردید و گزینه استعلام گواهینامه ها را انتخاب کنید.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری
۶. سپس در صفحه بعد اطلاعات خود را وارد کنید و گزینه جستجو را بزنید

لینک استعلام گواهینامه http://azmoon.portaltvto.com/estelam/estelam

گواهینامه فنی و حرفه ای آرایشگری
۷. اکنون می‌توانید فایل گواهینامه خود را دریافت کنید و پرینت بگیرید.

گواهینامه مهارت
مشاهده نتیجه آزمون
برای اطلاع از نتیجه آزمون نیز به همین سابت مراجعه کرده و از طریق لینک http://azmoon.portaltvto.com/result/result/index/1/80 نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید.

نحوه استعلام مجوز آموزشگاه آرایشگری
تمام آموزشگاه های آرایشگری معتبر باید زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت کرده و پروانه تاسیس خود را از این سازمان دریافت کرده باشند. با توجه به این که برخی موسسات و آموزشگاه ها در کشور به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نام و مشخصات تمام آموزشگاه های مجاز را در سایت خود معرفی کرده است. بنابراین علاقه‌مندان به شرکت در دوره های آموزش آرایشگری به راحتی می‌توانند آموزشگاه معتبر مورد نظر خود را پیدا کرده و با خیال راحت در دوره ها شرکت کنند.

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری زنانه
برای استعلام مجوز و پروانه تاسیس آموزشگاه های آرایشگری استان تهران از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد قسمت لیست آموزشگاه ها در سایت فنی حرفه ای شوید
نام آموزشگاه را وارد کنید
شهرستان مورد نظر خود را انتخاب کنید
گروه آموزشی مراقبت و زیبایی را انتخاب کنید
روی گزینه جستجو کلیک کنید
مرتبط با مطلبی که می خوانید:
معرفی پردرآمدترین رشته‌ آرایشگری و روش های ویژه کسب درآمد از آن
اگر آموزشگاه مورد نظر شما از سازمان فنی و حرفه ای مجوز داشته باشد،‌ اسم آموزشگاه و تمام مشخصات آن برای شما نمایش داده می‌شود.

نحوه استعلام اعتبار گواهینامه‌های بین الملی آرایشگری
تمام مدارک و گواهینامه های آرایشگری که از مراکز معتبر بین المللی صادر می‌شوند، یک کد رجیستری دارند که می‌توانید از طریق آن اعتبار و اصل بودن مدرک را استعلام بگیرید. روش استعلام و اعتبار سنجی هر مدرک در ذیل آن نوشته شده است. به طور کلی روش رایج و استاندارد این است که به سایت رسمی صادرکننده آن مدرک مراجعه کرده و اعتبار آن را پیگیری کنید.

گواهینامه‌های بین المللی آرایشگری مورد تایید سفارت کشورهای مختلف می‌باشد. زیرا از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و مراکز آموزش عالی صادر می‌شوند که در کشورهای مختلفی مجوز دارند. بنابراین با داشتن این مدارک، به راحتی می‌توانید برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر خود اقدام کنید.