شهردار منطقه ۳ تهران از اجرای تونل از چهارراه جهان کودک تا بزرگراه شهید چمران به منظور رفع ترافیک محدوده میدان ونک خبر داد.
به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در خصوص طرحی که برای رفع ترافیک چهارراه جهان کودک و میدان ونک در نظر گرفته شده، گفت: طرح چهار راه جهان کودک یک طرح ملی است که منطقه پیگیری آن را انجام میدهد. به طوری که در آن تونلی برای رفع ترافیک در این محدوده طراحی شده که از نظر متراژ و مساحت از تونل توحید نیز بزرگتر است.
او افزود: فاز مطالعاتی این طرح انجام شده و بر اساس هدف گذاری که حوزه معاونت فنی و عمران دارند، بعد از انجام پروژههای در دست اجرا و پروژه هایی مانند تونل متوسلیان به سراغ اجرای پروژه میدان ونک خواهند رفت اما مقدمات اجرای فاز یک این طرح در حال فراهم شدن است.
عبور تونل ۲ کیلومتری از زیر میدان ونک
جوانی در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد: طرحی که در ابتدا برای اجرا مد نظر بود طرحی است که از قبل از چهارراه جهان کودک یعنی از اتوبان شهید حقانی به سمت جهان کودک( شرق به غرب) تونلی را خواهیم داشت که این تونل از زیر میدان ونک و اتوبان ملاصدرا عبور میکند و در بزرگراه شهید چمران به روی سطح خواهد آمد یعنی تونلی است که بالغ بر ۲ هزار متر طول مسیر آن خواهد بود.
شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: با این اتفاق بخشی از میدان ونک را به زیر سطح خواهیم برد، یعنی سوارهرو به پایین منتقل و خود میدان به یک پیاده راه تبدیل خواهد شد. در واقع در محدوه میدان ونک فضایی سه طبقه را خواهیم داشت؛ تونلی که از زیر عبور می کند، یک طبقه فضای ماشینرو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است.
تونل، زیرگذر، پیاده راه
وی ادامه داد: البته این طرح غایی و نهایی میدان ونک است و شاید دسترسی به آن سال ها به طول بینجامد ولی اولویت در این طرح، ابتدا ایجاد تونل و سپس ایجاد زیر گذر میدان ونک و پس از آن ایجاد مسیر پیادهراه در روی سطح است تا بتوانیم فضای میدان را از حالت شلوغی فعلی، خارج کنیم که امیدواریم مقدمات اجرایی این طرح هر چه زودتر فراهم شود.
جوانی در پایان تاکید کرد: همه سازمانها و نهادهای مرتبط چه در داخل و چه در خارج از شهرداری باید برای اجرای این طرح کمک کنند. مثلا بخش منظر شهری و زیباسازی و تغییر بافت فضای پیرامونی میدان ونک را در این طرح خواهیم داشت و معاونت های خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در داخل درگیر این طرح خواهند بود و در خارج از مجموعه شهرداری نیز این طرح، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه را لازم دارد.