مراحل نقش حنای عربی بر روی دست [ویدئو]

مراحل نقش حنای عربی بر روی دست [ویدئو]

طراحی با حنا بر روی بدن یکی از رسوم قدیمی در برخی کشورهای آسیایی مانند عربستان و هندوستان بوده است. این تاتوی موقت با ماده گیاهی و کاملا طبیعی انجام می‌شود و هیچگونه ضرری برای بدن ندارد. حنا از قدیم برای رنگ کردن موی سر و همچنین ایجاد طرح و نقش های زیبا بر روی دست و پا انجام می‌شده است. یکی از معروف ترین نقش ها و طرح های حنا روی پوست طرح های عربی است که امروزه نیز با طرح ها و سلیقه های مدرن ترکیب شده و نقش های جدید و فوق العاده زیبا مانند طرح حنا فانتزی، طرح حنا عروسی و …. بوجود آمده است. در ادامه با آموزش یک نقش حنی عربی زیبا بر روی دست با ما همراه باشید.

مراحل یک مدل نقش حنای عربی

۱. با یک خط صاف بر روی مچ دست شروع کنید

ویدئو شماره ۱- آموزش نقش حنای عربی روی دست

ابتدا یک خط صاف و نازک روی ساق دست بکشید و سپس با نیم دایره های کوچک روی آن را پر کنید. اگر تازه کار هستید و نمی‌توانید خطوط را دقیق و درست بکشید، می‌توانید ابتدا طرح مورد نظر خود را روی شابلون حنا درست کنید و با استفاده از آن طرح را روی دست پیاده کنید.

۲. خطوط دیگری روی ساق دست بکشید

ویدئو شماره ۲- آموزش نقش حنای عربی روی دست

پس از کشیدن نیم دایره های روی خط اول، سه خط صاف دیگر در کنار خط اول بکشید و بین خط دوم و سوم را با حنا پر کنید. با کمی فاصله، ۴ خط دیگر را نیز روی ساق دست بکشید و مانند قبل، بین خط دوم و سوم را با حنا پر کنید. سپس روی خط چهارم نیم دایره های کوچکی را مانند مرحله ۱ بکشید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید:
روش درست استفاده از حنا بر روی پوست

۳. قسمت توری دستبند را بکشید

ویدئو شماره ۳- آموزش نقش حنای عربی روی دست

با کشیدن خطوط مورب زیگزاگی ریز بین دو خط، یک حالت مشبک روی دست ایجاد کنید. این قسمت حالت توری دستبند را ایجاد خواهد کرد.

۴. مرواریدهای روی دستبند را بکشید

ویدئو شماره ۴- آموزش نقش حنای عربی روی دست

قیف حنا را روی یک نقطه نگه دارید و فشار دهید تا حنا به صورت گلوله های کوچک روی دست قرار بگیند. در این مرحله دقت کنید که میزان فشار دست شما ثابت باشد تا همه مرواریدها به یک اندازه ایجاد شوند.

۵. اکنون نوبت کشیدن گل است

ویدئو شماره ۵- آموزش نقش حنای عربی روی دست

برای کشیدن گل، ابتدا یک نیم دایره تو پر و دور آن دو نیم دایره تقریبا ضخیم بکشید. دور تا دور نیم دایره را با نیم دایره های کوچک مانند مراحل قبل پر کنید. سپس با یک خط نازک طرح ابتدایی گلبرگ ها را بکشید.

۶. گلبرگ ها را رنگ کنید

ویدئو شماره ۶- آموزش نقش حنای عربی روی دست

برای رنگ کردن گلبرگ ها، نوک قیف را روی پوست نزدیک به خط دور گلبرگ بگذارید. کمی قیف را فشار دهید بدهید تا مقداری حنا از آن خارج شود. فشار دست را متوقف کنید و حنا را با نوک قیف به سمت پایین بکشید تا حالت سایه روشن ایجاد شود. برای تمام گلبرگ ها همین کار را تکرار کنید.

۷. دور گلبرگ ها را پررنگ کنید

ویدئو شماره ۷- آموزش نقش حنای عربی روی دست

برای کامل شدن طرح گلبرگ، دور آن را با یک لایه ضخیم حنا پررنگ کنید. دقت کنید که قسمت بالای گلبرگ ضخیم تر از قسمت های دیگر آن باشد. این کار به طرح شما عمق و زیبایی بیشتری می‌بخشد. ضخامت خط ها را می‌توانید با میزان فشار دست و سرعت کشیدن خط تنظیم کنید. دو گلبرگ دیگر نیز به همین شکل در سمت دیگر دستبند روی مچ دست بکشید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید:
روش جلوگیری از حساسیت پوستی در استفاده از حنا

۸. کشیدن طرح روی دست را آغاز کنید

ویدئو شماره ۸- آموزش نقش حنای عربی روی دست

ابتدا دو خط منحنی نازک به صورت یک برگ کشیده بکشید. داخل گلبرگ را با مارپیچ های کوچک پر کنید. سپس یک خط ضخیم دیگر روی خط گلبرگ بکشید تا حالت برجسته تری به خود بگیرد. در نهایت همان طرح های نیم دایره کوچک را در این قسمت نیز اجرا کنید.

۹. روی دست را با تکینک های مشابه تکمیل کنید

ویدئو شماره ۹- آموزش نقش حنای عربی روی دست

۱۰. طرح روی انگشت ها را بکشید

ویدئو شماره ۱۰- آموزش نقش حنای عربی روی دست

۱. با استفاده از تکنیک هایی که روی ساق و روی دست اجرا کردید، طرح روی انگشت ها را نیز بکشید. ابتدا با کشیدن گلبرگ و پرچم و نیم دایره های کوچک شروع کنید و روی تمام انگشت وسط را بکشید.

ویدئو شماره ۱۱- آموزش نقش حنای عربی روی دست

۲. روی بند دوم سایر انگشت ها نیز طرح دستبند روی مچ دست را تکرار کنید.

ویدئو شماره ۱۲- آموزش نقش حنای عربی روی دست

در نهایت این طرح بسیار شیک و زیبا را خواهید داشت. برای اینکه ماندگاری رنگ حنا روی پوستتان زیاد باشد،‌ باید دستورالعمل های مراقبت از طراحی حنا را بدانید و آن ها را رعایت کنید.