شیر برقی گاز مشعل

شیر برقی گاز مشعل

شیر برقی گاز مشعل چیست ؟

شیر برقی گاز مشعل از مهمترین قطعاتی است که با قرار گرفتن در مسیر مشعل های گازسوز نقش به سزائی در سلامت و ایمنی سیستم های حرارتی و گرمایشی و افراد در محیط دارد. در تجهیزی مانند مشعل که برای تشکیل شعله از یک جرقه زن با ولتاژ بسیار بالا استفاده می کند و در صورت وجود کوچکترین نشتی منجر به بروز انفجار در سیستم می گردد، وجود این قطعه ضروری است. تنظیم صحیح این قطعه در ایمنی کارکرد مشعل گازسوز و بالا بردن ضریب ایمنی سیستم تاثیر مستقیم دارد و همچنین در زمان خاموش بودن مشعل از بروز نشتی به محیط و فضای کاری جلوگیری می کند.

این شیر از خانواده سلونوئید ولو ها و در حالت عادی بصورت بسته یا نرمال کلوز است و جریان سیال در حالت عادی از آن صورت نمی گیرد. در این نوع شیر برقی گاز پس از دریافت فرمان، به محض آنکه برق به سیم پیچ یا بوبین می رسد، میدان مغناطیسی ایجاد شده و با کمک کویل هسته آهنی سوزن در مرکز ساختار به سمت بالا حرکت کرده و جریان گاز باز می شود و عملکرد شیر مطابق با فرمان صورت می گیرد و سپس به سرعت بسته می شود. انواع شیر برقی گاز در سایز های مختلف شامل ½ ، ¾ ، 1، ½ 1، 2 و 3 و 4 اینچ با جنس بدنه آلومینیوم و در برخی موارد برنج طراحی و به بازار عرضه شده است.

کاربرد شیر برقی گاز مشعل چیست ؟

شیر برقی گاز مشعل برای کنترل و یا قطع جریان گاز در انواع مشعل اتمسفریک و یا مشعل های فن دار، جهت سیستمهای گرمایشی، موتورخانه ها، بویلرها و کوره های صنعتی و دیگر تجهیزات گازسوز در :

  • صنایع ساختمان
  • موتورخانه ها
  • سیستم های گرمایشی
  • سیستم های حرارتی
  • نیروگاه ها
  • صنایع پتروشیمی
  • پالایشگاه ها
  • فرایندهای هسته ای

و غیره طراحی شده است.

 عملکرد شیر برقی گاز مشعل چگونه است ؟

شیر برقی گاز مشعل در سیستم در قسمت پایین جایگاه احتراق نصب شده و وظیفه آن کنترل و تنظیم مقدار جریان گاز و هدایت گاز به مشعل است. به طور کلی وظیفه شیر برقی گاز مشعل به شرح زیر است :

  • کنترل مسیر جریان
  • کنترل نمودن مقدار و فشار جریان عبوری
  • کنترل و ایمن نگه داشتن دستگاه های تحت فشار
  • قطع و وصل جریان

عملکرد شیر برقی گاز مشعل در تنظیم مقدار جریان گاز و کنترل شعله در سه حالت صورت می گیرد که به ترتیب زیر انجام می شود :

  1. تنظیم سرعت
  2. تنظیم شعله
  3. تنظیم حجم شعله

شیر برقی گاز مشعل با تنظیم صحیح در این سه حالت ابتدا حجم گاز ورودی و سرعت رسیدن به حداکثر ورودی را تنظیم کرده و شعله ایمن به وجود می آید. سپس با کنترل و تنظیم جریان عبوری از شیر در حالتی که باز است شعله را به آرامی تشکیل می دهد و در نهایت پس از تشکیل شعله، با کنترل جریان گاز، حجم شعله را در حالت استاندارد و ایمنی تنظیم می کند. نحوه تنظیم این شیر در سیستم های مختلف و همچنین در انواع و برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

دیگر عملکرد شیر برقی گاز مشعل ، قطع و وصل جریان است که  با وارد شدن برق به بوبین یا سیم پیچ ، شیر برقی به صورت تک ضرب باز شده و جریان گاز از آن عبور خواهد کرد و با قطع کردن برق بسته خواهد شد. شیر موجود در مشعل‌های کوچک شیر برقی گاز تک ضرب نام دارد که فقط در جهت قطع و وصل کردن مورد استفاده قرار گرفته اما در مشعل‌های بزرگ به عنوان یک شیر ایمنی نصب می‌شود. شیرهای برقی گاز تک ضرب به صورت عادی در حالت بسته قرار دارند و جریان سیال توسط آن‌ها صورت نخواهد گرفت و تنها پس از دریافت دستورالعمل، باز می‌شوند و بلافاصله پس از انجام فرمان بسته می شوند.

مزایای شیر برقی گاز مشعل چیست ؟

شیر برقی گاز مشعل، علی رغم وظیفه سنگین و نقش محوری خود در عملکرد و ایمنی تجهیزات گازسوز، به علت داشتن ساختار ساده خود کاربردی آسان دارند. از مزایای شیر برقی گاز مشعل دوام بالا و عملکرد دقیق حتی پس از سیکل های متعدد کاری است. از دیگر مزایای شیر برقی گاز مشعل می توان موارد زیر را برشمرد :

  • قدرت بالا
  • ایمنی سیستم گازسوز
  • طراحی در جهت چرخه‌های کاری مداوم
  • استحکام بدنه
  • سرعت عملکرد بالا
  • دوام و عمر طولانی
  • ضریب اطمینان بالا
  • کم مصرف
  • طراحی یکپارچه بدنه
  • کاربرد آسان

خرید شیر برقی گاز مشعل

شیر برقی گاز مشعل

در نظر داشته باشید که انتخاب و خرید شیر برقی گاز مشعل و همچنین تعمیر و سرویس این قطعه  امری کاملا تخصصی است و توصیه می شود خرید شیر برقی گاز مشعل با مشاوره متخصصین و کارشناسان فنی در این زمینه صورت گیرد. اما در بررسی اجمالی ، به منظور سهولت کار شما کاربر گرامی تعدادی از برندهای تولید کننده بهترین شیربرقی گاز مشعل که در بازار داخلی ایران موجود هستند در این بخش بطور خلاصه معرفی شده اند که از جمله آنها می توان به شیربرقی گاز مشعل دانگز، شیر برقی گاز مشعل کروم شرودر، شیر برقی گاز مشعل ایرانی طرح دانگز و شیر برقی گاز مشعل ایرانی طرح کروم شرودر  اشاره نمود.

شیر برقی گاز مشعل دانگز

دانگز ( DUNGS ) کمپانی خوشنام آلمانی محصولات خود را برپایه ایمنی و کیفیت احتراق گاز با دقت بر کیفیت و دوام بالا جهت کاربرد در سیستم های گرمایش و سوخت رسانی طراحی کرده است. محصولات کمپانی دانگز مجموعه بسیار کاملی از ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در فن آوری کنترل و اندازه گیری، تعدیل و انتقال گاز‌های احتراق و هوا را در برمیگیرد. از حوزه های مهم فعالیت شرکت دانگز شیر برقی گاز است که در رده مهم ترین محصولات دانگز و از انواع بهترین شیر برقی گاز مشعل نیز قرار دارد.

شیر برقی گاز مشعل کروم شرودر

کروم شرودر ( Elster Kromschroder)  از معتبرترین برند‌های کشور آلمان در صنعت جهانی‌ گاز، مبتکر در ارائه برترین راه حل‌ها و ساخت محصولات پیشرفته مربوط به قطعات خطوط گاز و اندازه گیری آن از قبیل : شیر برقی گاز، فیلتر گاز، پرشر سوئیچ گاز، مانومتر، کنتور گاز، اِیرگاز ریشیو و غیره است. محصولات این شرکت باسابقه طولانی در طراحی و ساخت تخصصی اکنون در خطوط صنعتی بیش از 130 کشور جهان عرضه گردیده و کارکرد مفید آنها به ثبت رسیده است. شرکت کروم شرودر که با شرکت اِلِستر ادغام شده بود به تازگی توسط شرکت هانیول آمریکا خریداری گردید و از زیرشاخه های این برند بزرگ جهانی به شمار می رود.

شیر برقی گاز مشعل  ایرانی طرح دانگز و طرح کروم شرودر

انواع شیربرقی گاز مشعل ایرانی طرح دانگز و همچنین شیر برقی گاز مشعل ایرانی طرح کروم شرودر شامل نمونه های ساخت ایران میشوند که با تفاوتهایی در کیفیت و قیمت به فروش می رسند. شیر برقی گاز ایرانی طرح دانگز و شیر برقی گاز مشعل ایرانی طرح کروم شرودر با استفاده از تکنولوژی طراحی ساختار محصولات دانگز اصل آلمان ساخته شده است. این محصولات نیز همانند نمونه اصلی خود در سیستم های انتقال و کنترل گاز کاربرد فراوان دارند. لازم به ذکر است محصولات طرح ایران منطبق بر استانداردهای کیفی تولید شده و از کیفیت وعملکرد مناسب در سیستم برخوردار می باشند و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از نمونه های آلمانی هستند.

 

گروه صنعتی ناین به عنوان مرکز فروش انواع شیربرقی گازمشعل، در این صفحه با نگاهی کوتاه به عملکرد این محصول سعی نموده است روند بررسی فنی و خرید را برای شما کاربر گرامی آسان نماید. چنانچه سوال و یا نقطه نظری دارید از طریق کامنت در انتهای این مطلب با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

.