رفع شوری برنج با ترفندهای ساده و کاربردی

رفع شوری برنج با ترفندهای ساده و کاربردی

چگونه شوری برنج را رفع کنیم؟ برای رسیدن به این جواب باید با ترفندهای رفع شوری برنج آشنا شوید. این ترفندها برای تمامی برنج‌های ایرانی و خارجی قابل اجرا است. این مشکل معمولا وقتی پیش می‌آید که حجم برنج کم است ولی در حجم بالای برنج هم ممکن است با شوری برنج مواجه شوید. این مشکل می‌تواند دلایلی دیگری داشته باشد. مثلا، استفاده از آب کم برای پخت برنج ممکن است سبب شوری برنج شود. در ادامه‌ی این مطلب از ارکیده قصد داریم چند راهکار برای رفع شوری برنج شرح دهیم تا شما را به جواب سوال «چگونه شوری برنج را از بین ببریم؟» برسانیم.

چگونه شوری برنج را از بین ببریم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برنج خود را شور کرده‌اید و به دنبال راهکاری برای این مشکل هستید؛ باید بدانید که برای رفع این مسئله تنها کافی است با ترفندهای رفع شوری برنج آشنا باشید و نیازی نیست غذای خود را دور بریزید. پس از مواجه شدن با سوال چگونه شوری برنج را بگیریم؟ در ابتدا باید با آرامش زیر گاز را خاموش کنید و پس از آشنایی با روش‌های رفع شوری برنج از نکات گفته شده استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن شوری برنج استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی یکی از مواردی است که همیشه در خانه موجود است. با این حال اگر سیب زمینی نداشتید، از روش‌های دیگر استفاده کنید. مثلا، با قند هم می‌توانید شوری برنج خود را بگیرید و غذایی خوشمزه را برای عزیزان خود آماده کنید.

از بین بردن شوری برنجترفندهای رفع شوری برنج

رفع شوری برنج با قند

برای رفع شوری برنج، یکی از راهکارهایی که می‌توانید انجام دهید استفاده از چند حبه قند است. بعد از اضافه کردن قند روی برنج باید ۲۰ تا ۳۰ ثانیه منتظر باشید تا قند حل شود و شوری برنج را بگیرد. پس از آن کمی از برنج خود تست کنید تا شوری آن رفع شده باشد. در صورتی که باز هم شور بود دوباره می‌توانید چند حبه دیگر قند به آن اصافه کنید. به یاد داشته باشید در این روش برنج شیرین نمی‌شود و برنج شما مزه شیرینی نمی‌گیرد.

رفع شوری برنج با سیب زمینی

برای از بین رفتن شوری برنج راه‌های زیادی وجود دارد، پس بدانید راه رسیدن به سوال چگونه شوری برنج را بگیریم؟ بسیار ساده است. یکی از ترفندهای رفع شوری با سیب‌ زمینی است. برای این کار باید سیب زمینی خام را به دو بخش تقسیم کنید و در بین برنج قرار دهید. این راهکار برای زمانی مناسب است که هنوز برنج پخته نشده و غذا در حال جوش است. پس از چند دقیقه، سیب زمینی پخته شده را باید از برنج خارج کنید. از این روش می‌توانید در خورشت هم استفاده کنید تا شوری آن را بگیرید.

رفع شوری برنج با نوشابه

این روش شاید عجیب به نظر برسد ولی نوشابه‌ای که گاز خود را از دست داده است، می‌تواند شوری غذا را بگیرد. در استفاده از این روش باید در نظر بگیرید که حتما مقدار کمی نوشابه را به غذا اضافه کنید. منتهی این روش بیشتر برای غذهای آبکی و مایع مثل خورشت کاربردی است و برای رفع شوری برنج روش‌های قبلی بهتر است. با این حال می‌توانید هنگام جوشیدن برنج این روش را امتحان کنید و در آخر ببنید کدام روش برای شما راحت‌تر است.