در حال تکمیل | اجرایی شدن 3 قرارداد تهران با چین | بیش از 21 هزار نفر در برف روبی تهران حضور داشتند

در حال تکمیل | اجرایی شدن 3 قرارداد تهران با چین | بیش از 21 هزار نفر در برف روبی تهران حضور داشتند

شهردار تهران به منظور تشریح دستاوردهای سفر چین مدیران شهری در صحن علنی شورای شهر تهران حضور پیدا کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در دویست‌وسیزدهمین جلسه علنی شورای شهر به منظور تشریح دستاوردهای سفر چین مدیران شهری، حضور پیدا کرد. او ضمن تشریح دستاوردهای قبلی سفر خود به چین به شش موضوع اصلی سفر اخیر خود اشاره کرد. شهردار تهران همچنین نسبت به دو موضوع مهم این روزهای مدیریت شهری واکنش نشان داد و خدمات شهرداری تهران را تشریح کرد.

 

برنامه ریزی و آمادگی شهرداری تهران برای بارش ها

شهردار تهران در ابتدای صحن شورای شهر با اشاره به حضور به موقع مدیریت شهری برای برف روبی پایتخت گفت: در هفته گذشته موضوع برف روبی داشتیم که غریب به ۲۱ هزار نفر در کف صحنه تلاش کردند و با برنامه ریزی مشخص و آمادگی قبلی در مناطق مختلف به ویژه مناطق شمالی، معاونت خدمات شهری و … این اقدام انجام شد. ما قدر مدیران و کارگرانی که شب بیدار هستند تا به مردم خدمت کنند را می دانیم.

شهردار تهران با اشاره به آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: باید از آتش نشانان تشکر کنیم این آتش سوزی گسترده بود و انتقال ۹۵ نفر از بیماران این بیمارستان توسط آتش نشانان جای تشکر دارد. از مجموعه دوستانی که همکاری ویژه کردند به ویژه اورژانس تهران، استاندار تهران، وزیر کشور و اعضای شورای شهر تقدیر می کنیم.

او اضافه کرد: امید داریم این حوادث، ایجاد زمینه اصلاحی را در شهر فراهم کند، مجموعه گاندی ۵ بار اخطار دریافت گرفته بود که جای تاسف دارد. تمام ضد انقلاب ها بسیج شدند تا این آتش سوزی را به عنوان لکه ناکارآمدی تلقی کنند، اما به لطف خدا در حوزه عمل و روشن کردن اذهان عمومی این حادثه اقدامات خوبی انجام شد.

شهردار تهران در ادامه افزود: ایامی که گذشت ایامی بود که با نام ۲۴ هزار شهید این شهر معطر شد. به لطف خدا فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون هویت تهران و کارکرد و اثرگذار بر تاریخ معاصر، چراغ راهنما و مایه مباهات بود. از تمامی افرادی که خلق این افتخار را کردند، استانداری تهران، سپاه محمد الرسول الله و… تشکر می کنیم.

 

مشارکت یک شرکت ایرانی و چینی برای ساخت مترو

زاکانی ضمن تسلیت درگذشت محمد امیرآبادی مدیرکل پایش و ازیابی شهرداری تهران و با اشاره به دستاوردهای سفرش به چین، گفت: ما با یک منظومه ای از کشورها با نسبت مشخص بک برنامه ریزی ارتباطی را تعیین کردیم که چین هم یکی از این کشورهاست، قصد داریم از منابع ثروت و تکنولوژی این کشور استفاده کنیم برای این هدف سفر دوم را در ماه های اخیر داشتیم، در سفر اول حدود ۱۳ شهر چین را بازدید کردیم و با ابعاد مختلف ظرفیت ها آشنا شدیم، ۳ قرارداد بسته شد.

شهردار تهران تصریح کرد: یک قرارداد اجرایی شدن ۷۹۱ واگن، قرارداد دوم برای ون، تاکسی، اتوبوس و موتور بود و قرارداد سوم نیز مربوط به خط ۱۱ مترو است که شهرداری تهران یک شرکت ایرانی و چینی را پای کار آورده تا این اقدام انجام شود.

او ادامه داد: بعد از سفر اول، چینی‌ها به تهران آمدند و موضوع خط ۹ مترو و تونل شهید متوسلیان مطرح شد که عدد یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو رسید. برای توسعه زیرساخت های شهر عدد ۴۰۰ میلیون یورو و برای زباله سوز ۵۷۹ میلیون یورو مشخص شد.‌ سر فصل جدیدی برای ساختمان سازی در تهران، هتل سازی، ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی صورت گرفت. عدد ماحصل تفاهم اولیه ۱۲ میلیارد یورو بود. کارشناسان مدیریت شهری سفر بعدی به چین داشتند و از کارخانه هایی که قصد عقد قرارداد داشتیم دیدن کردند، نهایتا گام چهارم کار این بود که هفته گذشته با همکاران به چین رفتیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در این سفرها ۵ جنس سرفصل مالی مطرح شد، گفت: برای اولین بار در تعامل با چین، این کشور تامین مالی کرده و همچنین با ما مشارکت خواهد کرد. عدد قراردادها بالا است و در قالب ۵ دسته این ارتباط را که جنبه تعامل مالی دارد مشخص کردیم.