یکی از مشکلات تبلیغات دیجیتال، مقاومت برخی در برابر کلیککردن روی آنهاست. این مسئله باعث شد تا سروکلهٔ تبلیغات همسان پیدا شود؛ راهکاری برای شکستن این سد محکم!
ولی شمایی که اینجایید، میخواهید بدانید تبلیغات همسان چیست و چطور میتوانیم کمپین همسان را در یکتانت بسازیم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا چیزی از قلم نیفتد.
تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات همسان (Native) به تبلیغاتی گفته میشود که از نظر ظاهری تفاوتی با محل نمایش تبلیغ ندارند. به این ترتیب، مخاطب احساس نمیکند با تبلیغ طرف است و این پیشنهاد را پیشنهادی از سمت سایت یا اپلیکیشن میزبان میبیند.
حالا که میدانید تبلیغات Native چیست، آیا تبلیغ همسانی به خاطر دارید؟ شما در جستوجوهای روزانهٔ خود در گوگل احتمالاً با آنها برخورد کردهاید:
دو نتیجهٔ آخر جزو نتایج ارگانیک نیستند! تنها تفاوت این ۲ نتیجه با سایر نتایجی که گوگل روزانه به ما نشان میدهد، آن برچسب «Sponsored» است که اغلب اوقات هم دیده نمیشود.
البته این فقط یک نمونه بود! شما میتوانید تبلیغات همسان را به شکلهای مختلف اجرا کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.
برای مثال، ممکن است وارد یوتیوب شوید و در بالای صفحه چند ویدئو ببینید. اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، احتمالاً آن برچسب «Ad» را زیر یکی از پیشنهادها خواهید دید. این یک تبلیغ همسان است که شبیه ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب در کنار آنها قرار گرفته است.
بله، ما با تبلیغات نیتیو احاطه شدهایم و بیشتر اوقات، اصلاً به برچسبهایی مثل «AD» دقت نمیکنیم.
حالا میدانید تبلیغات همسان چیست؛ ولی چرا اینقدر محبوب شده است؟ چرا ما باید از آن استفاده کنیم؟ بیایید ببینیم.
وقتی پیشنهادی خوب به مخاطب درست برسد، احتمال استقبال از آن بیشتر است؛ چیزی که با تبلیغات در اپلیکیشن شدنی است. ۶۶ میلیون کاربر اندروید و آیاواس در ایران داریم که آمادهاند با کسبوکارتان در محبوبترین برنامهها و بازیهای موبایل آشنا شوند. یادتان نرود آمارها نشان میدهند تعامل کاربران اپلیکیشنهای رایگان با تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار زیاد است!
چرا باید به فکر استفاده از تبلیغات نیتیو (همسان) باشیم؟
طبق آمار و تجربه، تبلیغات همسان بازدهی و اثربخشی بیشتری دارند؛ ولی چرا؟ شاید مهمترین دلیل پشت این قضیه، هماهنگی بین ظاهر آنها با سایر عناصر صفحه است. برخلاف سایر تبلیغات، تبلیغات نیتیو مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمیکنند.
مثلاً فرض کنید در حال تماشای سریال موردعلاقهٔ خود، یک زیرنویس بزرگ زیر سریال نمایش داده شود یا همهچیز برای پخش تبلیغ متوقف شود. چقدر آزاردهنده است؟
حتی برخی افراد بهطور طبیعی چشم خود را روی تبلیغات میبندند و به آنها توجه نمیکنند. حالا فکر کنید محتوای تبلیغاتی مثل همان محتوایی باشد که در حال خواندن است. از روی آن رد میشود؟
شما میتوانید تبلیغ خود را در هر کجا نمایش دهید. برای مثال، در پست بلاگ یک باکس شبیه باکسهای مقالهٔ پیشنهاد بگذارید؛ ولی با این تفاوت که اگر کاربر روی آن کلیک کند، به مقالهای در سایت دیگر هدایت میشود.
خوب است بدانید طبق تجربه، حتی وقتی کاربران متوجه میشوند محتوا، تبلیغاتی است، باز هم روی آن کلیک میکنند. دلیل آن هم، ترکیب شدن با محتوای صفحه و خلق تجربۀ کاربری مناسب است.
مثلاً به ۲ تبلیغ زیر در توییتر نگاه کنید. مثل سایر توییتها و افرادی که پیشنهاد میدهد، تبلیغ هم نمایش داده شده است. کاربر بهراحتی توییتها را میخواند و اگر از توییت تبلیغاتی هم خوشش آمد، اکانت را فالو میکند.
اگر در توییتر فعالیت کرده باشید، میدانید خود توییتر برخی توییتها را بهطور تصادفی و بر اساس فعالیت شما در فید اصلی نمایش میدهد. به همین دلیل، خیلیها این تبلیغات را هم همان توییتهایی میبینند که توییتر برای آنها انتخاب کرده است.
یک نمونهٔ دیگر هم از تبلیغات ایرانیها در توییتر ببینیم؟ در این تبلیغ، پونیشا بهدنبال افزایش فالوورهای توییتر خود نیست، بلکه سعی میکند با کمک توییتی جذاب همراه با عکسی که جلب توجه میکند، لید بگیرد. مخاطب پس از اینکه روی تبلیغ کلیک کند، به لندینگ پیج مخصوص این تبلیغ هدایت میشود. با توجه به اینکه از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سایر توییتهای تایملاین ندارد، این تبلیغ هم در دستهٔ همسان قرار میگیرد و با کل تایملاین ترکیب شده است. مخاطب به آن به چشم توییتی خوب و مفید نگاه میکند که کار او را راه میاندازد.
موفقیت در تبلیغات زمانی رخ میدهد که شما مشتری را فریب ندهید و آنها را عصبانی نکنید؛ چیزی که با تبلیغات همسان رقم میخورد!
بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که طبق نتایج نظرسنجی ۱۴۰۱ یکتانت که در ایبوک «از مارکتینگ چه خبر؟» منتشر کردیم، کسبوکارهای بزرگ از ۳ سرویس همسان ریتارگتینگ، همسان هدفمند و همسان عادی بیشتر از سایر سرویسها استفاده کردهاند.
این ۳ سرویس یکتانت هم بیشترین آورده را برای آنها داشته است. از طرفی، در بین کسانی که بیشترین بودجهٔ خود را با هدف افزایش فروش خرج کردهاند، تبلیغات همسان ریتارگتینگ جزو محبوبترین کانالها بوده است.
در بخش «تبلیغات همسان چیست» گفتیم میتوانید آن را به شکلهای مختلف اجرا کنید. وقت آن رسیده است که آنها را بشناسید.
انواع تبلیغات همسان که باید بشناسید
این شما و این رایجترین انواع تبلیغات همسان!
۱. تبلیغات همسان تصویری
معمولاً در سایتهای پربازدید (مثلاً در صفحهٔ اصلی یا انتهای مقالهها) بخشی با عنوان «مطالب پیشنهادی»، «از سراسر وب» یا «پیشنهاد روز» پیدا خواهید کرد. تمام پیشنهادهای این بخش تبلیغهای همسان کسبوکارهاست.
از آنجایی که قرار است تبلیغات نیتیو شبیه محتوای صفحه باشد، در نگاه اول متوجه نخواهید شد که این مطالب تبلیغاتی هستند؛ ولی با کلیک روی هرکدام، به صفحهای در سایتی جدید هدایت خواهید شد.
جایگاه نمایش همیشه انتهای مقاله نیست! ممکن است در سایدبار یا حتی در میان متن هم تبلیغ نمایش داده شود. شباهت تمام جایگاهها در ۲ چیز است: کاملاً شبیه ساختار صفحهاند و مزاحمتی برای فعالیت کاربر ایجاد نمیکنند.
نکته: تبلیغات همسان عادی برای جذب لید و افزایش ترافیک مناسب است. از طرفی، اگر به سراغ همسان هدفمند بروید، میتوانید لید باکیفیتتر و حتی افزایش فروش را تجربه کنید. جلوتر اجرای هر ۲ را به شما آموزش میدهیم.
۲. تبلیغات متنی در سایتهای پربازدید
این نوع هم در صفحات سایتهای پربازدید مثل طرفداری قرار میگیرد؛ ولی بهصورت متنی است و تصویری همراه آن نیست. از نظر ظاهری دیگر هیچ تفاوتی با سایر عناصر صفحه ندارد.
نمونه تبلیغات همسان متنی را در تصویر زیر ببینید. بعد از یک خبر فوتبالی و پس از لینکهای مرتبط به اخبار ورزشی دیگر، لینکهایی قرار داده شدهاند که همگی تبلیغاتی هستند؛ با این حال، با همان ظاهر و با همان بولتها!
چینین تبلیغاتی، هماهنگی کامل محیط صفحۀ نمایشدهنده دارند و علاوه بر انتهای مقاله، گاهی در بخش کناری صفحه هم دیده میشوند.
۳. رپورتاژ
رپورتاژ آگهی هم نوعی از تبلیغات همسان است. در مقالۀ «رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟» راجع به آن کامل و مفصل صحبت کردهایم. برای داشتن اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید.
به مطلبی که در یک سایت پربازدید مثل سایتهای خبری، با هدف هدایت مخاطب در یک مسیر مشخص و دعوت از او به انجام اقدامی خاص قرار داده میشود، رپورتاژ میگویند.
در رپورتاژ هم هدف این است که مطلب حالتی تبلیغاتی نداشته باشید. فقط در خلال متن و بهصورت نامحسوس، لینکی به سایت یا صفحهای که مدنظرتان است، میدهید. گاهی اوقات، حتی لینک هم داده نمیشود و از مخاطب خواسته میشود با مجموعه تماس بگیرد.
تصویر زیر یک نمونه رپورتاژ را میبینید؛ در این رپورتاژ، علیبابا سعی کرده است با حل مشکل مخاطب (راهنمای سفر زمینی به ارمنستان)، مخاطب خود را از میان بازدیدکنندههای آفتاب جذب کند.
برای دیدن نمونههای بیشتر، به مقالۀ «۱۴ نمونه رپورتاژ موفق ایرانی» سر بزنید.
۴. تبلیغات در گوگل
یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان که همان اول معرفی کردیم، تبلیغات در گوگل است. تبلیغ شما در این حالت هیچ تفاوتی بهغیر از یک برچسب «Sponsored» یا «AD» با سایر نتایج ارگانیک ندارد.
تبلیغات در گوگل بر اساس کلمه کلیدی است. به این شکل که شما ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمت خود آماده میکنید. پس از آن، اگر کاربر عبارتی شبیه به لیست شما جستوجو کند، بالا یا پایین صفحهٔ نتایج ظاهر میشود.
با کمک این تبلیغات میتوانید خیلی زود سر از صفحهٔ نتایج جستوجو (بالا یا پایین آن) دربیاروید و گزینهٔ بسیار مناسبی برای افزایش آنی فروش است؛ چون برخلاف سئو، نه وقتگیر است و نه نیاز است برای هر کیورد، یک لندینگ آماده کنید.
به همین دلیل، توصیه میشود کسبوکارهایی که کار خود را بهتازگی شروع کردهاند، حتماً این تبلیغات را در کنار سئو دنبال کنند.
اگر میخواهید اولین کمپین تبلیغات در گوگل را خودتان بسازید، پیشنهاد میکنیم ایبوک «راهنمای جامع آموزش تبلیغات در گوگل» را رایگان دانلود کنید.
۵. تبلیغات در ایمیل
تبلیغات همسان با استفاده از ایمیل، به دو صورت امکانپذیر است. اولی تبلیغات در جیمیل است. در تصویر زیر، یک نمونه تبلیغ همسان در ایمیل را مشاهده میکنید که هیچ تفاوتی با ایمیل معمولی که هر روز میگیریم، ندارد.
البته وقتی کاربر ایمیل را باز کند، با تبلیغی مثل تصویر زیر روبهرو میشود:
روش دیگر، تبلیغات در دل خبرنامه است! تبلیغ شما هیچ تفاوتی با سایر عناصر خبرنامه ندارد؛ خبرنامهای که کاربر هر هفته دریافت میکند و به آن عادت کرده است.
مثلاً ما در خبرنامه یکتانت، ایبوک «آموزش مارکتینگ اتومیشن» نجوا را به شکلی که در تصویر زیر میبینید، تبلیغ کردیم:
۶. تبلیغات همسان در اپلیکیشن
آخرین نوع تبلیغات همسان چیست؟ اجازه دهید با تبلیغات همسان در اپلیکیشن لیست خودمان را ببندیم. این شکل از تبلیغات، از نظر ظاهری (مثلاً رنگ و فونت) با سایر عناصر اپلیکیشن فرق ندارد. مثلاً به ۳ تبلیغ زیر در اپلیکیشن آخرین خبر نگاه کنید که ظاهری کاملاً شبیه با محتوای موجود در صفحه دارند.
۳ نمونه تبلیغات همسان در اپلیکیشن دیگر هم با یکدیگر ببینیم؟ مثلاً در تبلیغات همسان در اپلیکیشن سروش، تبلیغ دقیقاً شبیه سایر پیامهای کانال نمایش داده شده است.
البته انواع تبلیغات همسان در این ۶ نوع که معرفی کردیم، خلاصه نمیشود. برای مثال، برخی محتواها در لینکدین با درخواست تبلیغکننده منتشر میشوند. جنس محتوا و لحن آن مثل پستهایی است که منتشرکننده تا قبل از آن منتشر کرده است. اغلب اوقات، با بیان داستانی جذاب، سعی میکنند دست روی نیاز و مشکل مخاطب بگذارند. پس از آن، با معرفی محصول یا خدمت بهعنوان راهکاری کاربردی و مفید، مخاطب خود را بهسمت تبلیغکننده سوق میدهند.
یکی از سرویسهای اصلی یکتانت، تبلیغات همسان است. این سرویس تبلیغات در بیش از ۱۹۳۸ وبسایت پربازدید با ظرفیت نمایش ۲۸۷ میلیون بار در روز را برای شما فراهم میکند. \
ولی چطور کمپین همسان بسازیم؟ بیایید مراحل ساخت را قدمبهقدم در بخش بعدی بررسی کنیم.
در این ایبوک نمونههای مختلفی از بهترین متنهای CTA برای استفاده در تبلیغات و بازاریابی را گردآوری کردهایم.
نحوه ساخت کمپین همسان در پنل یکتانت
برای اینکه کار را راحت کنیم، این بخش را به ۶ بخش تقسیم میکنیم. قبل از اینکه مرحلهٔ اول را شروع کنید، در پنل یکتانت ثبتنام کنید. پس از ثبتنام، اکانت خود را شارژ کنید تا تبلیغ همسان پس از ساخت نمایش داده شود.
مرحلهٔ اول: تعیین هدف و انتخاب کمپین همسان
در داشبورد اصلی، از منوی سمت راست، به قسمت «کمپینها» بروید و روی «+ ایجاد کمپین جدید» کلیک کنید.
در صفحۀ جدید، باید هدف کمپین را مشخص کنید. ما در این آموزش، گزینۀ جمعآوری مشتری بالقوه (Lead) را انتخاب میکنیم.
در بخش بعدی، باید نوع کمپین یعنی «همسان» را انتخاب کنید.
مرحلهٔ دوم: هدفمندسازی کمپین
در این مرحله، باید شکل هدفگیری کمپین را مشخص کنید. منظور از هدفگیری این است که میخواهید تبلیغ شما بر اساس چه پارامترهایی نمایش داده شود. هدفمندی کمپین به شما اجازه میدهد به مشتری ایدئال خود نزدیکتر شوید.
در ادامه هر ۳ نوع هدفگیری را بررسی میکنیم:
۱. هدفمند کلیدواژهای: برای اینکه به مخاطبِ هدف خود برسید، یک سری کلیدواژه انتخاب میکنید. پس از آن، تبلیغ در صفحههایی نمایش داده میشود که کلیدواژههای انتخابی شما در عنوان و تگهای متای آن وجود دارد.
اگر این گزینه را انتخاب کنید، میتوانید کلیدواژههای خود را وارد کنید.
۲. هدفمند موضوعی: بهجای کلیدواژه، روی موضوع هم میتوانید سرمایهگذاری کنید. مثلاً بهجای اینکه بگویید فقط در صفحههایی با کلیدواژهٔ «بیت کوین» تبلیغ نمایش داده شود، تبلیغ در صفحهای با موضوعهای اقتصادی نشان داده شود.
بعد از اینکه روی گزینهٔ «هدفمند موضوعی» کلیک کنید، یک پنجره شامل موضوعهای مختلف نمایش داده میشود که میتوانید تا ۳ مورد را انتخاب کنید.
پس از انتخاب موضوعها، میتوانید چند نمونه صفحه با آن موضوع را ببینید و مطمئن شوید موضوع درستی انتخاب کردهاید.
۳. هدفمند رفتارمحور: ما بر اساس رفتاری که کاربر در گذشته داشته است، آنها را در گروههای مختلف گذاشتهایم. اگر این گزینه را انتخاب کنید، میتوانید تبلیغ را فقط به افرادی نمایش دهید که ویژگیهای آنها شبیه ویژگیهای مشتری ایدئال شماست.
روی آن کلیک و ۲ مسئله را مشخص کنید: جنسیت مخاطبِ هدف و گروهی که در آن قرار میگیرد.
اگر ماوس را روی آیکون «علامت تعجب» نگه دارید، توضیحاتی دربارهٔ گروه انتخابی مشاهده میکنید. برای مثال، گروه کنکوریها بر اساس این توضیحات برای تبلیغات کلاس کنکور مناسب است.
در این آموزش، ما گزینۀ هدفمند کلیدواژهای را انتخاب کردیم و با واردکردن عبارت «کاشت مو» به مرحلۀ بعدی رفتیم.
همان طور که مشاهده میکنید، پس از اینکه کلمه کلیدی را وارد کردیم، لینک نمونه صفحهها همراه با چند عبارت کلیدی پیشنهادی به ما نمایش داده شده است.
پیشنهاد میکنیم برای اینکه ظرفیت نمایش خیلی کم نشود، عبارتهای کلیدی مختلفی در این بخش وارد کنید.
مرحلهٔ چهارم: تنظیمات عمومی
اجازه دهید قبل از بررسی این قسمت، یک نکتۀ مهم را گوشزد کنیم. اگر اولین کمپین شماست، توصیه میکنیم کاری به تنظیمات نداشته باشید. اجازه دهید کمی داده بهدست آید. به این ترتیب، میتوانید تغییرات لازم را برای بهینهسازی بر اساس دادهٔ واقعی و نه حدس و گمان اعمال کنید.
همان طور که در تصویر زیر میبینید، اولین فیلد در این مرحل، به «نام کمپین» اختصاص دارد. یک نام مشخصی برای کمپین انتخاب کنید تا بتوانید در آینده تمام کمپینها را راحت مدیریت کنید.
نکته: دلیل پایینبودن ظرفیت نمایش ۲۷ هزاری (۰/۰۱ درصد ظرفیت نمایش یکتانت) انتخاب یک کیورد است.
در قسمت دوم، میتوانید پلتفرمهای نمایشدهندۀ تبلیغ را مشخص کنید. دو گزینه پیش رویتان است:
- همۀ نمایشدهندههای یکتانت
- انتخاب از بین گروههای نمایشدهنده
در صورت انتخاب گزینۀ دوم، باید روی «ساخت گروه جدید» کلیک کنید تا پس از نمایش لیست، آنهایی را که تمایل دارید، جداگانه انتخاب کنید.
توصیه میکنیم در زمان ساخت، نمایشدهندهها را حذف نکنید. پس از اجرای کمپین، عملکرد هرکدام را میبینید و میتوانید بهترینها را جدا کنید.
پایینتر که بیایید، با تنظیمات پیشرفته مواجه خواهید شد. روی آن کلیک کنید تا مطابق تصویر زیر، این گزینهها را ببینید.
بیایید هرکدام را جداگانه بررسی کنیم:
- زمانبندی کمپین
چه زمانی شروع و تمام شود و همچنین چه ساعتهایی در روز، تبلیغ نمایش داده شود.
- موقعیت جغرافیایی
به افراد کدام استان (ها) یا کشور نمایش داده شود؟
- دستگاههای نمایشدهنده
کاربران موبایل تبلیغ شما را ببینند یا کاربران دسکتاپ؟ کاربران کدام برند موبایل را هدف میگیرید؟ سیستم عامل برای شما مهم است؟ تمام این موارد را در این بخش انتخاب میکنید.
- تنظیمات گوگل آنالیتیکس
پارامترهای UTM را در اینجا مشخص کنید تا بتوانید عملکرد تبلیغات را در گوگل آنالیتیکس زیرنظر بگیرید.
- تنظیمات کلیدواژهای
این بخش مخصوص کمپینهای کلیدواژهای است و در سایر موارد، آن را نخواهید دید. در تطابق گسترده، ما از هوش مصنوعی کمک میگیریم تا در صورت تشابه و ارتباط بین کیورد انتخابی و سایر کلمات، تبلیغ نمایش داده شود.
چطور؟ فرض کنید کیورد انتخابی شما «بیت کوین» و « ارز دیجیتال» باشد. تبلیغ در صفحهای که کیورد «کریپتو» در آن آمده باشد، نمایش داده میشود.
پس از اعمال همۀ تنظیمات لازم، روی دکمۀ مرحلۀ بعد، در پایین صفحه سمت چپ کلیک میکنیم.
مرحلهٔ پنجم: بودجهبندی و تعیین قیمت هر کلیک
دو فیلد اول در این بخش، مختص هزینۀ هر کلیک و بودجۀ روزانه به تومان هستند.
هزینهٔ هر کلیک به این معناست که منِ تبلیغکننده حاضرم تا این حد برای هر کلیک خرج کنم. الگوریتم یکتانت مبلغ پیشنهادی و جذابیت تبلیغ شما را با دیگر رقبا مقایسه میکند و در صورتی که برنده شوید، تبلیغ شما نمایش داده میشود.
بودجهٔ روزانه هم حداکثر مبلغی است که میخواهید در طول یک روز برای تبلیغات خرج کنید. وقتی به این مبلغ برسد، کمپین شما در آن روز بهطور اتوماتیک متوقف میشود. به این ترتیب، دیگر نیاز نیست نگران این موضوع باشید که بودجهٔ شما در یک روز تمام شود.
پایینتر، بخش مربوط به کلیک شناور را خواهیم دید. اول اجازه دهید ببینیم بید شناور چیست؟ شما یک قیمت برای هر کلیک در فیلد «هزینهٔ هر کلیک» پیشنهاد میدهید؛ ولی رقابت در برخی سایتهای پربازدید مثل نمناک بالاست. به همین خاطر، باید قیمت بیشتری برای آنها پیشنهاد دهید تا شانس زیادی برای نمایش داشته باشید. به این ترتیب، هزینهٔ هر کلیک برای نمایش در سایر سایتها و هزینهٔ کلیک شناور برای سایتهای انتخابی در نظر گرفته میشود.
در بخش «نمایشدهنده»، باید سایت موردنظرتان را انتخاب کنید. پس از آن، قیمت کلیک مناسب برای نمایش در آن سایت را میبینید. پس از آن، میتوانید روی «+ افزودن» کلیک کنید.
لازم به ذکر است که قیمتی که در بخش «قیمت کلیک» میبینید، پیشنهادی است و میتوانید آن را افزایش دهید.
مثلاً ما گفتیم هزینهٔ هر کلیکی که دوست داریم بپردازیم، ۷۰۰ تومان است؛ ولی برای نمایش تبلیغ در سایت نمناک تا ۱۰۵۰ تومان هم خرج میکنیم.
شما میتوانید سایتهای پربازدید و محبوب دیگر را هم به همین شکل انتخاب کنید و یک قیمت پیشنهادی بالاتر برای آنها در نظر بگیرید. در آخر، روی «ذخیره و ساخت کمپین» کلیک کنید.
پس از کلیک روی ذخیره و ساخت کمپین، اطلاعات کمپین را خواهید دید. در صورت لزوم، میتوانید کمپین را ویرایش و تغییرات مدنظر را اعمال کنید.
مرحلهٔ ششم: ساخت تبلیغ
در صفحۀ آخر بخش قبل که اطلاعات کمپین نمایش داده میشود، گزینهای با عنوان «+ افزودن تبلیغ همسان به کمپین» خواهید. برای ساخت تبلیغ، روی آن کلیک کنید.
به صفحهای جدید هدایت خواهید شد. در فیلد اول، باید کمپین خودتان را انتخاب کنید. در فیلد دوم، باید آدرس صفحهای را که کاربر پس از کلیک به آن هدایت خواهد شد، وارد کنید.
پایینتر، بخش مربوط به تنظیمات تبلیغ را خواهید دید. فیلد اول، یعنی عنوان تبلیغ، جایی است که باید متن تبلیغ را بنویسید.
پس از آن، در فیلد بعدی، باید رنگ برندتان را مشخص کنید. سومین فیلد هم مختص عنوان دکمه است که ما «مشاهده» را انتخاب میکنیم.
پس از تعیین این موارد، باید تصویر مدنظرتان را بارگذاری کنید. در انتها هم گزینهای وجود دارد که از شما میپرسد: آیا میخواهید تبلیغ پس از ساختهشدن نمایش داده شود؟ با تغییر وضعیت دکمۀ روبهروی این سؤال، پاسخ خود را مشخص کنید.
در سمت چپ همین بخش، پیشنمایش تبلیغ ساختهشده را خواهید دید. شما میتوانید تمام جایگاهها را در این بخش مشاهده کنید تا مطمئن شوید تبلیغی که ساختهاید، در همهجا بهخوبی دیده میشود.
در نهایت، روی دکمۀ «ذخیره و ایجاد تبلیغ» کلیک کنید.
قبل از اینکه با شما خداحافظی کنیم، اجازه دهید به یکی از تنظیمات کمپین تبلیغات همسان یکتانت اشاره کنیم که در کمپین کلیدواژهای نیست. این گزینه در تبلیغات عادی و همچنین رفتارمحور در اختیار شما قرار میگیرد که با کمک آن، میتوانید تبلیغ را بهصورت پوش نوتیفیکیشن نمایش دهید. اگر گزینهٔ «اپلیکیشن» را انتخاب کنید، تبلیغ علاوه بر سایتهای پربازدید، در اپلیکیشنها و بازیهای محبوب هم نمایش داده میشود.
یادگیری پنل یکتانت به شما کمک میکند با پول کمتری، نتیجهٔ بهتری از تبلیغات بگیرید! چطور؟ چون شما بهخوبی میدانید چطور کمپینهای خودتان را بر اساس سایتهای نمایشدهنده و همچنین محتوای تبلیغاتی بهینه کنید. برای اینکه کارتان را راحت کنیم، «صفر تا صد کار با پنل یکتانت» را در قالب یک دورهٔ ویدئویی رایگان ۸ ساعته توضیح دادیم. اگر میخواهید مثل حرفهایها تبلیغ کنید، این فرصت را از دست ندهید
با تبلیغات همسان، سپر دفاعی مخاطب را دور بزنید!
بعد از خواندن این مقاله، میدانید تبلیغات همسان چیست. همچنین دیدید تبلیغ همسان بهخاطر اینکه ظاهری شبیه محتوای صفحه دارند و ایجاد مزاحمت نمیکنند، باعث پایینآمدن گارد دفاعی مخاطبان میشوند.
میخواهید لید بیشتری بگیرید، فروش خود را افزایش دهید یا بهدنبال افزایش ترافیک سایت هستید؟ حتماً روی تبلیغات همسان سرمایهگذاری کنید.
اگر همچنان سؤالی در این رابطه دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.
.