بیوگرافی زندگینامه هادی چوپان تا 1402

بیوگرافی زندگینامه هادی چوپان تا 1402

در این صفحه، بیوگرافی هادی چوپان و زندگینامه حرفه ای هادی چوپان بدنساز ایرانی را که در سال 1402 و بعد از برگزاری مستر المپیا 2023، تهیه و جمع آوری شده است، می خوانید. این روزها بعد از قهرمانی یک ایرانی در مستر المپیا سوالات بسیاری در مورد چوپان ایجاد شده است که شاید سوال شما هم باشد. اینکه قهرمان مستر المپیا 2022، کیست ،نفر اول مستر المپیا ۲۰۲۲ چگونه به این مقام رسید. هادی چوپان در مسترالمپیا 2023 چندم شد.

در واقع شهرت وی بعد از حضور در مستر المپیا 2019 آغاز شد. هادی چوپان از 2019 تا 2023، به مدت 5 سال متوالی در بزرگ ترین مسابقه بدنسازی دنیا یعنی مستر المپیا شرکت کرد و به عناوین قهرمانی رسید. چنین رخدادی در تاریخ بدنسازی ایران، بی سابقه بوده است.

در ادامه با 66 مارکت همراه باشید تا با بیوگرافی کامل و زندگی نامه هادی چوپان تا سال 1402 آشنا شوید، همچنین می توانید فیلم زندگی نامه هادی چوپان را از زبان خودش در همین صفحه مشاهده کنید. فیلم قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2022 و 2023 و لحظه قهرمانی هادی چوپان در سال ۲۰۲۲ و 2023 را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. در فیلم کامل قهرمانی، هادی چوپان در مورد زندگی نامه اش نیز صحبت می کند، پشنهاد می کنیم تماشای این فیلم را از دست ندهید.

هادی چوپان مستر المپیا 2022 Hadi Choopan-1

فیلم زندگی نامه هادی چوپان از زبان خودش

فیلم زندگی نامه هادی چوپان، مربوط به بعد از قهرمانی او در مستر المپیا 2022 است. او از زندگی دشواری که در کودکی داشته و زحماتش برای رسیدن به جایگاه فعلی می گوید:

نمایشگر ویدیو

00:00
00:55

سوال: هادی چوپان اصالتا اهل کجاست و اهل چه قومی است؟

پاسخ: هادی چوپان اصالتا اهل استان فارس است.

فیلم ویدئویی

فیلم بیوگرافی هادی چوپان در مستر المپیا 2022

فیلم هادی چوپان بعد از اعلام نتایج برنده ها و کسب مدال طلا درمورد زندگینامه اش روی استیج مستر المپیا 2022 شرح می دهد. جایزه هادی چوپان در مستر المپیا 2022، مبغ 400.000 دلار آمریکا است. صحبت های او در پایان مسابقه بسیار جالب است، پیشنهاد می کنیم این فیلم را حتما تا انتها تماشا کنید. فیلم زیر، ویدئوی کامل مسابقه هادی چوپان است و شامل صحنه های رقابت هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا 2022 تا لحظه اعلام نتایج است. در پایان فیلم، هادی چوپان خلاصه زندگینامه خودش را تا زمان رسیدن به قهرمانی شرح می دهد:

برای مشاهده، روی کادر فیلم کلیک کنید.

مسترالمپیا 2023

 

مسترالمپیا 2022

درک لانسفورد در مسترالمپیا 2023 با وجود آثار دوپینگ و تزریق که داشت، قهرمان شد و هادی چوپان دوم شد. هادی چوپان بعد از اعلام نتایج سالن را ترک کرد و دو روز بعد از برگزاری مسترالمپیا، رئیس مستر المپیا از او دلجویی کرد و گفت در مسترالمپیا 2024 منتظرت خواهیم بود:

قهرمان مسترالمپیا، هادی چوپان و رئیس مسترالمپیا

هادی چوپان با اقتدار گفت قهرمان مسترالمپیا 2024 من هستم و مسترالمپیا 2024 مال من است. جالب است بدانید جیک وود سال 2020 برند مسترالمپیا را به مبلغ 20میلیون دلار خرید و مالک آن شد! دن سالمون نیز از سال 2019 تاکنون ریاست مسترالمپیا را بر عهده دارد  و مدیر عامل مستر المپیا است. دن سالمون از هادی چوپان دلجویی کرد و دو روز بعد از مسترالمپیا به هادی گفت یازده ماه دیگر روی استیج مسترالمپیا منتظرت خواهیم بود. برای هادی چوپان قلب به گرگ پارسی آرزوی موفقیت داریم.


بیشتر بدانید:

نتایج کامل مستر المپیا 2022 (فینال مستر المپیا 2022 همه رشته ها) فیلم اعلام نتایج مستر المپیا 


 

بیوگرافی هادی چوپان

بیوگرافی هادی چوپان: او متولد (۴ مهر ۱۳۶۶) و بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در استان فارس، روستای ابنو در شهرستان سپیدان زاده شد. او در نوجوانی همراه برادر بزرگ‌ترش حسن، گچکار بوده‌است. هادی چوپان در سال ۱۳۷۹ به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد و پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. او در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست‌آورد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شد.

او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌است. چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عنوان‌های ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است.

زندگینامه هادی چوپان

 هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در روستای ابنو در شهرستان بیضا متولد شد. در نوجوانی همراه برادر بزرگ‌ترش حسن، گچکار بوده‌است و همراه پدر ، 6برادر و خواهرش زندگی می کرده و خانواده فقیر داشته است.

در سال ۱۳۷۹ (۱۳ سالگی) به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد. پس از گذشتِ سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست‌آورد.

هادی چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شده‌است. او بارها در مسابقات جهانی مختلف حضور پیدا کرد و با وجود مشکلات مالی، سرسختانه برای رسیدن به اهدافش تلاش کرد.

مربی او در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ تا قهرمانی مستر المپیا 2022، مربی او هنی رامبد است. چوپان ساکن شیراز است و مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را بر عهده دارد. هادی چوپان در محافل جهانی ملقب به «گرگ پارسی» (The Persian Wolf) است.

هادی چوپان در مستر المپیا

هادی چوپان در مستر المپیا 2022 توانست به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یابد. چوپان پیش از این نیز سه سال متوالی در این مسابقه شرکت کردو نخستین بار توانست عنوان سومی مستر المپیا را در سال ۲۰۱۹ کسب کند و برندهٔ ۱۰۰ هزار دلار جایزه شود. در سال 2020 نیز مقام چهارم را کسب کرد. او همچنین موفق به دریافت جایزهٔ «قهرمان مردم» در سال 2021 و مدال برنز مستر المپیا 2021 شد.

هادی چوپان

عنوان‌ها و افتخارات 

  • ۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران
  • ۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز
  • نقرهٔ جهان، ۲۰۱۲
  • طلای آسیا، ۲۰۱۳
  • اوورال آسیا، ۲۰۱۳
  • طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵
  • طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷
  • نقرهٔ دبی اکسپو، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، ۲۰۱۸
  • طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹
  • برنز مِستر المپیا، ۲۰۱۹
  • مقام چهارم مستر المپیا ۲۰۲۰
  • مقام سوم مستر المپیا ۲۰۲۱
  • مقام اول مستر المپیا ۲۰۲۲

 

آرزوی موفقیت و شادی روزافزون برای قهرمان کشور هادی چوپان داریم که پرچم ایران را به عنوان بهترین بدنساز دنیا در سال 2022، بالا برد.

 

اخبار هادی چوپان

هادی چوپان، قهرمان مسترالمپا در آغاز سال 1402 از جمله مهمانان ویژه‌ برنامه نوروزی شبکه سه بود. او در بخشی از این برنامه گفت: «ما مثالی از یکی از بزرگان ورزش‌مان داریم که می‌گوید هر کسی می‌تواند درس بخواهد رئیس‌جمهور شود اما هر کسی نمی‌تواند قهرمان مسترالمپا شود.»

او در بخشی از این برنامه با بیان این که «ما مثالی از یکی از بزرگان ورزش‌مان داریم که می‌گوید هر کسی می‌تواند درس بخواهد رئیس‌جمهور شود اما هر کسی نمی‌تواند قهرمان مسترالمپا شود» او ادامه داد: «چون مسترالمپا ۵۸ سال است که برگزار می‌شود و فقط ۱۷ قهرمان داشته است. کسی که قهرمان مسترالمپیا می‌شود اوج تناسب انسانیت و زیبایی عضلات را به نمایش می‌گذارد.»

چوپان همچنین گفت: «من توانستم به عنوان هفدهمین نفر در ۵۸ سال گذشته که از برگزاری مسترالمپا می‌گذرد، مجسمه ساندو را به نام ایران کنم. ساندو مردی آلمانی و اولین کسی بود که تناسب اندام را به مردم معرفی کرد. این مجسمه هر سال به قهرمان می‌رسد و اکنون به نام من است.»

مجسمه ساندو هدیه‌ای است که در کنار جایزه نقدی مستر المپیا به قهرمان این مسابقه اهدا می‌شود. فردریش مولهلم میلر معروف به اویگن ساندو را پدر بدنسازی مدرن می‌دانند.

اخیرا این مثال که یک بدنساز با توجه به اراده ای که دارد می تواند در هر جایگاه شغلی حتی ریاست جمهوری برسد، در شبکه های اجتماعی نقل می شود، در واقع این اظهار نظر اشاره ای به تحمل سختی ها برای رسیدن به اهداف است.

به نظر می رسد علت این اظهار نظر هادی چوپان، نیز سختی و مشکلات مراحل رسیدن به موفقیت در بدنسازی است. یک بدنساز باید از خوردن و نوشیدن بسیاری از خوراکی ها در رژیم غذایی خود پرهیز کند و به طور منظم خود را ملزم به رعایت رژیم غذایی طاقت فرسا کند.

یک بدنساز لازم است از لذت هایی که عموم مردم از آن بهره می برند، خود را محروم کند تا اختلالی در روند رشد عضلانی او ایجاد نشود. بدنسازان حرفه ای اغلب خود را از حضور در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه، مسافرت تفریحی و … محروم می کنند تا به هدف خود که رسیدن به حداکثر رشد عضلانی خشک بدون چربی است برسند. احتمال رسیدن به موفقیت برای افرادی که در هر زمینه ای، قدرت تحمل سختی ها را برای رسیدن به هدف دارند، بیشتر است.