آموزش کسب درآمد از یوتیوب

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

اگر تولیدکننده ویدیو هستید، احتمالا تا به حال به فکر کسب درآمد دلاری از یوتیوب افتاده باشید، ما در این مقاله قصد داریم شما را چند راه عالی برای درآمدزایی از یوتیوب آشنا کنیم و نحوه فعالسازی سرویس درآمدزایی یوتیوب را به شما یاد دهیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالبی که در ادامه می‌خوانید  نمایش بده 

راههای درآمدزایی از یوتیوب

مطرح‌ترین روش کسب درآمد از یوتیوب، درآمدزایی از طریق تبلیغات یوتیوب است؛ اما باید به شما بگویم که علاوه بر این روش، روش‌های دیگری هم وجود دارند. در ادامه روش‌های کسب درآمد از یوتیوب را با شما به اشتراک می‌گذارم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درآمدزایی از تبلیغات یوتیوب – Partner Program

اولین روش و متداول‌ترین راه کسب درآمد از یوتیوب، استفاده کردن از YouTube Partner Program است. این امکان همان درآمدزایی از تبلیغات یوتیوب است. در این روش شما با نمایش تبلیغات در ویدیو‌های خود می‌توانید کسب درآمد کنید. احتمالا در حال تماشای ویدیو در یوتیوب با تبلیغات مواجه شدید، تولید‌کنندگان محتوا از طریق همان تبلیغات درآمدزایی می‌کنند. در واقع یوتیوب یک سیستم تبلیغات بزرگ دارد. افرادی که قصد تبلیغ در یوتیوب را دارند در این سیستم درخواست می‌دهند. سپس یوتیوب در ازای نمایش تبلیغات هزینه‌ای دریافت می‌کند. درآمدی که YouTube Partner Program به تولید‌کنندگان محتوا می‌دهد، بخشی از همین هزینه است.تبلیغات در یوتیوببرای کسب درآمد از یوتیوب با روش تبلیغات باید با قوانین این سیستم موافق باشید؛ همچنین باید در لیست کشورهای مجاز باشید. متاسفانه کسب درآمد از ایران به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست؛ اما می‌توان با راه‌های مختلفی این کار را انجام داد، پس جای نگرانی نیست. علاوه بر این‌ها شما باید شرایط مورد نیاز برای نمایش تبلیغ را هم به‌دست آورده باشید. اکانت شما باید هزار سابسکرایب داشته باشد و واچ تایم کانال هم به ۴ هزار ساعت رسیده باشد. اما چندین نکته وجود دارد که به شما گوشزد می‌کند باید به فکر چندین راه درآمدی باشید. دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند منجر به غیرفعال شدن درآمد یوتیوب شما شود. این پلتفرم دارای قوانینی است و اگر تشخیص دهد که محتوای شما شامل موارد زیر است، درآمدتان را غیرفعال می‌کند.

  • موضوعات ویدیو مربوط به موارد جنسی باشد.
  • ترویج خشونت و اعمال آن در ویدیو
  • تبلیغ و فروش مواد مخدر
  • موضوعات حساس مانند رویداد‌های مربوط به جنگ

به احتمال زیاد شما قرار نیست این‌چنین محتواهایی تولید کنید؛ اما ممکن است یوتیوب محتوای شما را در این دسته قرار دهد. زیرا بسیار دقیق و حساس است. در ادامه چند روش دیگر برای کسب درآمد از کانال یوتیوب‌تان معرفی می‌کنم.

فروش محصولات

اولین راه درآمدی به‌ جز تبلیغات یوتیوب، فروش مستقیم محصولات است. بله! شما می‌توانید محصولات خودتان را به‌ فروش برسانید. منظور از محصول شخصی چیزی مثل یک یخچال نیست! بسیاری از یوتیوبر‌ها هستند که محصولات ساده‌ای مانند تیشرت و ماگ به‌ فروش می‌رسانند؛ اما نکته قابل توجه این محصولات برند آن‌هاست. یوتیوبر‌ها بر روی تیشرت‌ها و ماگ‌ها برند و نام شخصی خود را چاپ می‌کنند. فروش این محصولات علاوه‌بر کسب درآمدی که برای شما دارد، می‌تواند ارتباط شما و مخاطبانتان را هم نزدیک‌تر کند؛ همچنین برند و نام شخصی شما با این کار در دنیای آفلاین هم توسعه پیدا می‌کند. شاید فکر کنید که تولید تیشرت و وسایل این‌چنینی کاری سخت است؛ اما باید به شما بگویم که این کار حتی ساده‌تر از تولید محتوا است. بسیاری از سرویس‌ها وجود دارند که شما می‌توانید تیشرت یا ماگ‌ با طرح دلخواه خود سفارش دهید. شما می‌توانید برای شروع از این سرویس‌ها استفاده کنید و محصولاتی با برند خودتان را به‌فروش بگذارید. در ادامه چند نمونه از این محصولات را با شما به اشتراک می‌گذارم.

تامین مالی جمعی برای پروژه‌ها

زمانی که تنها محدودیت یک پروژه تولید محتوا، پول است، می‌توانید از سرمایه‌گذاری جمعی استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید ایده تولید محتوایتان بسیار پولساز است می‌توانید هزینه‌های آن مانند تجهیزات و غیره را با استفاده از تامین مالی جمعی جذب کنید. البته شما باید بتوانید افراد را متقاعد کنید که این پروژه سودده است. برای جذب سرمایه‌گذاری جمعی می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی:

  • کاریزما
  • دونگی
  • کارن کراد
  • هم آفرین
  • حلال فاند

تامین مالی توسط طرفداران

به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا شما به‌طور مستمر ارزشی به دنیای اینترنت اضافه می‌کنید. پس می‌توانید این انتظار را داشته باشید که طرفدارانتان از شما حمایت مالی کنند. این روش هم مانند تامین مالی جمعی است؛ اما با این تفاوت که طرفدارانتان شما را حمایت می‌کنند و شما نیازی به توجیه سرمایه‌گذاران ندارید. اگر می‌خواهید این روش را برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده کنید باید به چند نکته توجه کنید.

  • شفافیت مالی داشته باشید: اگر صورت وضعیتی از هزینه‌های خود ارائه دهید و به طرفدارانتان گزارش دهید که پول دریافتی را چگونه خرج می‌کنید، باعث می‌شود طرفداران بر روی داستان و بینش شما سرمایه‌گذاری کنند.
  • پاداش دهید: به طرفدارانتان این وعده را دهید که با حمایت مالی چیزی منحصر به فرد به‌دست می‌آورند. اگر طرفداران احساس کنند که به‌دلیل وفاداری چیزی منحصر به‌فرد دریافت می‌کنند کمک‌های مالی بیشتری انجام می‌دهند.

پلفترم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کمک‌های مالی طرفداران را جمع‌آوری کنید. برای مثال کافی بده و دارمت برخی از این پلتفرم‌ها هستند. روش‌های کسب درآمد از یوتیوب به پایان نرسیده و در ادامه دو روش دیگر را هم به شما معرفی خواهم کرد، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

همکاری با برند‌ها به‌عنوان اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر مورد توجه کسب‌و‌کار‌ها قرار گرفته است. با رشد شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر‌ها این کسب‌و‌کار‌ها به اینفلوئنسر مارکتینگ روی آورده‌اند. بسته به استقبالی که از این نوع بازاریابی وجود دارد شما می‌توانید به‌عنوان اینفلوئنسر با برند‌های مختلف همکاری کنید. همکاری با برند‌ها مدل‌های مختلفی دارد، برای مثال می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان اسپانسر معرفی کنید یا به‌طور مستقیم محصولاتشان را تبلیغ کنید. بسیاری از اینفلوئنسر‌ها بر اساس تعداد بازدید ویدیو‌هایشان از اسپانسر‌ها هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه چیزی بین ۰.۰۵ تا ۰.۱۵ دلار است.همکاری با برندها به عنوان اینفلوئنسردر همکاری با برند‌ها به‌عنوان اینفلوئنسر باید به این موضوع توجه کنید که موضوع برند با موضوع کانال شما تطابق داشته باشد. اگر بخواهم ساده بگویم، به‌عنوان یک گیمر نباید یک برند شامپو را تبلیغ کنید؛ برند‌های تولید‌کننده محصولات گیمینگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این سعی کنید تبلیغات شما بیش از حد نشود تا مخاطبان از شما زده نشوند.

فعالیت به‌عنوان افیلیت مارکتر

فرض کنید دوستتان به تازگی یک فروشگاه آنلاین کفش راه‌اندازی کرده است. او برای بازاریابی فروشگاه خود، به شما می‌گوید:«اگه برای من مشتری بیاری، به ازای هر نفر ۲۰ درصد سود فروش رو بهت می‌دم!» در اینجا شما یک افیلیت مارکتر محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کار نه فقط برای دوستتان بلکه برای بسیاری از برند‌ها انجام دهید. معمولا یوتیوبر‌ها که مخاطبان زیادی دارند از این روش برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برند‌هایی را پیدا کنید که سیستم افیلیت مارکتینگ دارند و با بازاریابی برای آن‌ها پورسانت دریافت کنید. یکی از معروف‌ترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ ایران، افیلیو است. حالا که روش‌های مختلف درآمدی را بررسی کردیم، بیایید به این بپردازیم که درآمد یوتیوب می‌تواند چقدر باشد.

هر ۱۰۰۰ بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

در ابتدا بگذارید به چند آمار بپردازیم که ممکن است شما را هیجان‌زده کند. در ایالات متحده آمریکا، تولید‌کنندگان محتوای یوتیوب چیزی حدود ۴۶۱۶ دلار در ماه درآمد دارند. همچنین تولید‌کنندگان محتوا ۵۵ درصد از هزینه دریافتی بابت تبلیغات یوتیوب را به‌دست می‌آورند. Mrbeast معروف‌ترین یوتیوبر دنیا چیزی حدود ۵۴ میلیون دلار از یوتیوب درآمد دارد. اما بگذارید به تیتر این بخش برگردیم، هر ۱۰۰۰ بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟ این سوال جوابی قطعی ندارد؛ زیرا درآمد تبلیغات یوتیوب به موارد زیادی بستگی دارد؛ اما به‌طور میانگین می‌توان گفت که هر ۱۰۰۰ بازدید چیزی حدود ۱۸ دلار درآمد دارد.

هر ۱۰۰۰ بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

اکنون بیایید به مواردی که باعث متفاوت شدن میزان درآمد کانال یوتیوب می‌شود بپردازیم. هزینه تبلیغات بسته به نوع و مدت تبلیغ متغیر است؛ همچنین موضوعات تبلیغات و محتوا‌ها نیز می‌تواند بر روی میزان درآمد تاثیر بگذارد. علاوه بر این‌ها یوتیوب به موضوعات تخصصی‌تر درآمد بیشتری می‌دهد. در این مقاله یک محاسبه‌گر میزان درآمد یوتیوب وجود دارد که می‌تواند از آن برای تخمین درآمد کانال‌های مختلف استفاده کنید. در بخش بعدی فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب

اگر به ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم رسیده‌اید، وقت آن رسیده است که درآمد یوتیوب‌تان را فعال کنید.

  • وارد اکانتی شوید که قصد مانیتایز کردن آن را دارید.
  • روی نماد اکانت خود، گوشه راست بالا کلیک کنید.
  • روی YouTube Studio کلیک کنید.
  • در منوی سمت چپ  Other Features > Monetization را انتخاب کنید.
  • شرایط و قوانین Youtube Partner Program را بخوانید و تایید کنید.
  • یک اکانت گوگل Adsene بسازید یا در صورت داشتن اکانت آن را وارد کنید.
  • تنظیمات مانیتازتان را مشخص کنید.

به همین راحتی می‌توانید درآمدزایی یوتیوب را فعال کنید. البته دقت کنید که شرایط را داشته باشید تا با درخواست شما موافقت شود. همچنین داشتن یک اکانت گوگل Adsense الزامی است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به‌طور جامع به کسب درآمد از یوتیوب بپردازیم. درابتدا چند روش برای درآمدزایی معرفی کردیم. سپس درآمد یوتیوبر‌ها از این پلتفرم را بررسی کردیم. در نهایت آموزش فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیداوریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. به‌نظر شما چه روش‌های درآمدزایی دیگری از یوتیوب وجود دارد؟ در بخش نظرات به ما بگویید.