آموزش ساده‌ترین روش‌های تغییر رنگ لباس در ویدیو

آموزش ساده‌ترین روش‌های تغییر رنگ لباس در ویدیو

چگونه رنگ لباس را در ویدیو تغییر دهم؟ با چه نرم‌افزاری می‌توان رنگ لباس را تغییر داد؟ اگر این سوالات در ذهن شما وجود دارند، به مقاله خوبی مراجعه کردید. ما در این مقاله روش‌های تغییر رنگ لباس را به شما آموزش دادیم؛ همچنین چند نرم افزار برای این کار به شما معرفی کردیم. این نرم‌افزار‌ها قابل استفاده روی گوشی و کامپیوتر هستند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که رنگ لباس‌ها در ویدیو را تغییر دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

فهرست مطالبی که در ادامه می‌خوانید  نمایش بده 

معرفی نرم افزارهای حرفه‌ای برای ادیت ویدیو

برای تغییر رنگ لباس در ویدیو می‌توانید از نرم‌افزار‌های مختلفی استفاده کنید. این بستگی به کاربرد شما از نرم‌افزار‌ها دارد. برای مثال اگر از دستگاه اندروید استفاده می‌کنید، باید از اپلیکیشن‌هایی مانند کاین مستر استفاده کنید. در ادامه نرم‌افزار‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها رنگ لباس را در ویدیو تغییر داد معرفی می‌کنم.

کاین مستر (KineMaster)

کاین مستر یک اپلیکیشن ادیت فیلم با یک خورجین امکانات است. این اپلیکیشن را می‌توان در اندروید و آی‌او‌اس استفاده کرد. کاین مستر محبوبیت بالای میان اپلیکیشن‌های اندروید دارد و توانسته چیزی حدود ۶۰۰ میلیون بار دانلود شود. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این اپلیکیشن شده است، قابلیت حذف پرده سبز یا همان کروماکی است.

در کاین‌مستر شما قابلیت سیو پروژه‌ها را دارید، این به شما کمک می‌کند که پروژه‌های طولانی را به‌مرور تکمیل کنید. علاوه بر این تمپلیت‌های زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد که به سرعت کار کمک می‌کند و نیازی نیست یک آدم خلاق و حرفه‌ای در تدوین فیلم باشید. موارد دیگری هم مانند داشتن تایملاین فول اسکرین، حفظ سوژ‌ها، دستیار هوش‌مصنوعی و خروجی گرفتن با کیفیت بالا در این اپلیکیشن وجود دارند.

اینشات (Inshot)

اینشات یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب برای تغییر رنگ لباس و ادیت فیلم در موبایل است. خوش‌بختانه این اپلیکیشن روی سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس وجود دارد. اینشات امکانات زیادی را به شما ارائه می‌دهد. برای مثال دارای تعداد زیادی آهنگ بدون حق کپی رایت و استیکر در کتابخانه خود است. علاوه بر این شما قابلیت اضافه کردن استیکر‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را به این اپلیکیشن دارید.

به‌طور کلی شما می‌توانید ویدیو‌ها را کات کنید، بخشی از آن‌ها را حذف کنید، سرعت آن‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را به یکدیگر بچسبانید. از فیلتر‌ها هم غافل نشویم. فیلتر‌های زیادی روی اینشات موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را به ویدیو‌هایتان اضافه کنید. با اینشات هم می‌توانید رنگ لباس‌ها را در ویدیو تغییر دهید.

ادوبی پریمیر پرو (Adobe premiere pro)

کمتر کسی با نرم‌افزار‌های ادوبی آشنایی ندارد. پریمیر پرو برادر فتوشاپ است که کار ادیت فیلم را انجام می‌دهد. پریمیر پرو یک نرم‌افزار حرفه‌ای تدوین فیلم محسوب می‌شود و امکانات بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار رنگ لباس‌ها و سوژه‌های دیگری را در ویدیو تغییر دهید؛ اما اجازه دهید برخی از امکانات پریمیر پرو را به شما معرفی کنم.

همه کار‌هایی که مربوط به ادیت ویدیو است، مانند کات، میکس افزایش/کاهش سرعت و… در پریمیر قابل انجام است. علاوه بر این یک بخش قوی برای ایجاد و متحرک‌سازی عنوان‌ها و متن‌ها وجود دارد؛ البته باید بگویم که تمپلیت‌های زیادی هم برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید ترنزیشن‌های مختلفی ایجاد کنید و از ترنزیشن‌های آماده هم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پلاگین‌های مختلفی در این نرم‌افزار نصب کنید تا کار‌های مختلفی را برای شما انجام دهند. در نسخه‌های جدید شما قابلیت استفاده از هوش‌مصنوعی را هم دارید که در ساخت کی‌فریم‌ها کمک به‌سزایی می‌کند. این نرم‌افزار نیاز به لایسنس دارد؛ اما می‌توانید در ایران از نسخه‌های کرک شده استفاده کنید.

ادوبی افتر افکت (Adobe After effects)

افترافکت هم یکی دیگر از نرم‌افزار‌های شرکت ادوبی است. این نرم‌افزار کار ایجاد جلو‌ه‌های بصری را انجام می‌دهد؛ در واقع می‌توان گفت مکمل پریمیر پرو است. با استفاده از افترافکت می‌توان لوگو موشن، موشن گرافی و… ساخت. معمولا از این نرم‌افزار برای متحرک‌سازی و انیمیشن‌سازی استفاده می‌شود. افتر افکت دارای افکت و پریست‌های زیادی است.

شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار‌های کار تغییر رنگ لباس در ویدیو را انجام دهید. آموزش‌های زیادی برای این نرم‌افزار در اینترنت وجود دارد؛ همچنین می‌توانید آموزش‌های ویدیویی رایگان این نرم‌افزار‌ها را در آپارت پیدا کنید.

خب حالا که با نرم‌افزار‌ها آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به سراغ آموزش تغییر رنگ لباس برویم. در بخش بعدی آموزش تغییر رنگ لباس با نرم‌افزار پریمیر پرو را با شما به اشتراک گذاشتیم.

آموزش تغییر رنگ لباس در پریمیر پرو

برای تغییر رنگ لباس در ویدیو باید سه مرحله را طی کنیم؛ البته بهتان بگویم این کار بسیار ساده است و نهایتا پنج دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

ایجاد پروژه جدید در پریمیر پرو

زمانی که نرم‌افزار را اجرا می‌کنید با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید. در این جا باید روی New Project کلیک کنید.

ایجاد پروژه جدید در پریمیر پرو

اکنون به این صفحه منتقل شده‌اید، در این جا نام پروژه را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

نام پروژه را وارد کنید.

پروژه شما ساخته شد. اکنون باید ویدیو مورد نظر را به پروژه اضافه کنید.

افزودن ویدیو در پریمیر پرو

برای اضافه کردن ویدیوتان به پریمیر چندین راه وجود دارد. ساده‌ترین راه درگ اند دراپ ویدیو و اضافه کردن آن به نرم‌افزار است. شما می‌توانید ویدیو را با موس کشیده و به داخل نرم‌افزار بیندازید. در راه دیگر باید بخش File اقدام کنید. سپس گزینه Import را بزنید و ویدیوتان را انتخاب کنید. بعد از اضافه شده ویدیوتان آن را کشیده و به داخل تایملاین بیندازید. با این کار یک Sequence ایجاد می‌شود.

افزودن ویدیو در پریمیر پرو

اکنون ویدیو آماده برای تغییر رنگ لباس است. برای این کار باید افکت مورد نظر را به ویدیو اضافه کنید.

اضافه کردن افکت و تنظیم آن

شما باید افکت Change to color را به ویدیو اضافه کنید. برای این کار باید به تب Effects مراجعه کنید که با کادر قرمز مشخص شده است. اکنون در قسمت سرچ نام افکت را جستجو کنید. می‌بینید که در نتایج نام افکت نمایان می‌شود. کافی‌ست افکت را کشیده و روی ویدیو در تایملاین بیندازید.

اضافه کردن افکت و تنظیم آن

اکنون باید رنگ لباسی را که قصد دارید تغییر کند انتخاب کنید. در بخش Effect Cotrols بروید و قسمت Change to color را پیدا کنید. در این جا دو گزینه برای انتخاب رنگ دارید. گزینه اول From است که همان رنگی‌ست که می‌خواهید تغییر کند. با استفاده از قطره چکان کنار رنگ، رنگ لباس مورد نظر را انتخاب کنید. ما در این جا رنگ زرد را انتخاب کردیم. اکنون باید در بخش To رنگی را که می‌خواهید لباس به آن تغییر کند را انتخاب کنید. ما رنگ بنفش را انتخاب کردیم.

Effect Cotrols

کارمان تمام شد، توانستیم رنگ لباس را به رنگ دلخواهمان تغییر دهیم. اکنون کافی‌ست ویدیو را خروجی بگیریم و استفاده کنیم. اگر رنگ سوژه‌های دیگر به‌جز لباس هم تغییر کرده، می‌توانید از تنظیمات پایین رنگ‌ها این مشکل را حل کنید.

سخن آخر

نرم‌افزار‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان رنگ لباس در ویدیو را تغییر داد. ما در این مقاله چهار عدد از این نرم‌افزار‌ها را به شما معرفی کردیم که دو تا از آن‌ها مناسب موبایل و دو تای دیگری برای کامپیوتر بودند. این نرم‌افزار‌ها علاوه بر تغییر رنگ لباس در ویدیو به‌درد کار‌های مربوط به ادیت فیلم هم می‌خورند. سپس در سه مرحله ساده به شما آموزش دادیم که چگونه رنگ لباس در ویدیو را تغییر دهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی را برایتان بدون جواب گذاشتیم لطفا در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید.